انواع سبک های دکوراسیون داخلی

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

معرفی انواع سبک های دکوراسیون داخلی به شما کمک خواهد کرد تا بهترین و مناسب ترین سبک را با توجه به خلقیات و روحیه خود انتخاب کنید.

اما نیاز است که نکات مربوط به انواع سبک های دکوراسیون داخلی را بدانید، زیرا از نظر طرح و رنگ و متریال و خطوط و اشکال، متفاوت هستند و قواعد و اصول خاص خود را دارند. و هر کدامشان حس و حال متفاوتی را در بیننده ایجاد می کنند. بنابراین داشتن اطلاعات درباره سبک های دکوراسیون به شما کمک خواهد کرد تا طراحی داخلی منزل خود را هماهنگ و زیبا نمایید.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

1. دکوراسیون داخلی مدرن

این سبک از تجملات و جزئیات دوری می کند. با استفاده از وسایل ساده و بدون بهم ریختگی و شلوغی یک فضای دلنشین ایجاد می شود.

از این سبک در نمای بیرونی ویلا هم استفاده می شود. اگر در خانه نقلی زندگی می کنید، استفاده از این سبک، فضای خانه شما را بزرگتر نشان می دهد.

از ویژگی های این سبک این است که از خطوط صاف و یکدست، همچنین مصالحی مانند: چرم و الیاف طبیعی، چوب، فلزات و پالت رنگی خنثی قابل استفاده است.

کسانی که به خانه های منظم و بدون زرق و برق و ساده علاقه دارند، می توانند از این سبک دکوراسیون داخلی استفاده نمایند.

اانواع سبک های دکوراسیون داخلی
khanetarh.com

2. سبک مینیمال

این سبک با تحولات در هنر مینیمالیست در دهه های 1960 و 1970 میلادی ایجاد شد. سبک مینیمال، همانند سبک مدرن از سادگی پیروی می کند.

ویژگی های سبک مینیمال: دیوار و دکورها حتی وسایل منزل ساده به کار می روند. فضای ساده و مرتب و به دور از زرق و برق است.

اانواع سبک های دکوراسیون داخلی
digikala.com

3. سبک دکوراسیون داخلی مدرن اواسط قرن بیست

این سبک، از نیمه قرن بیست میلادی و بعد از جنگ جهانی دوم رایج شده است. این سبک، شکل و ظاهر مدرن را دارد ولی سبک های سنتی و قدیمی هم در آن دیده می شود.

از ویژگی سبک مدرن نیمه قرن بیستم :ارتباط گسترده ای بین فضای داخلی و محیط اطراف، طراحی پلان باز در فضاهای عمومی و مشترک خانه، کاربردی و سادگی از ویژگی های آن است.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
homestylee.com

4. سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

این سبک اینگونه است که افرادی که سعی دارند برخی اجزا و مصالحی را پوشش دهند، در این سبک، بیشتر به نمایش گذاشته می شود.

از این سبک می توان برای فضاهای تبلیغاتی، زیر شیروانی و.. استفاده کرد. برای اینکه یک سبک صنعتی است، اجزا و مصالحی مانند: اتصالات، لوله ها و ستون ها، روی کار استفاده می شوند،. برعکس سبک مدرن، در این سبک، شلوغی و استفاده از وسایل بازیافتی و قدیمی کاربرد دارد.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
virgool.io

5. سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

مانند سبک مدرن، در این سبک، کارایی، کاربردی و سادگی بیشتر به چشم می خورد.

ویژگی این سبک، دوری از تزئینات و جزئیات اضافی و استفاده از مواد طبیعی می باشد. همچنین؛ نقش های ارگانیک، خطوط منحنی و سینوسی در این سبک دیده می شود که حس آرامش و راحتی را ایجاد می کند.

استفاده از رنگ های سفید و سیاه همراه رنگ آبی و خاکستری در دکوراسیون سبک اسکاندیناوی کاربرد دارد.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
beautyhome.com

6.سبک دکوراسیون داخلی شهری

همانطور که از اسم این سبک پیداست، در این سبک از دکور و تزئینات و عناصری استفاده می شود که حال و هوای شهری را ایجاد کند ولی در عین حال، زیبایی و ظرافت هم در آن وجود دارد.

آینه ها و سطوح انعکاسی دیگر در این سبک، باعث می شود محیط خانه بزرگتر به نظر برسد.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
mediadecor.com

7. سبک دکوراسیون داخلی معاصر( کانتمپروری)

از وسایل و دکوریجاتی استفاده می شود که در زمان حال وجود دارد. این سبک همیشه در حال تغییر و تکامل است و ممکن است در سالهای آینده ویژگی های آن دچار تغییر و تحول شود.

ویژگی سبک معاصر: یک سبک زیبا و ساده و ظریف است که طرح و نقش ها به صورت هدفمند در آن به کار برده می شود. خطوط صاف، مستقیم و رنگ های خنثی در این فضا استفاده می شود و ویژگی های آن مانند سبک مدرن است. به همین دلیل برخی از افراد برای تشخیص سبک مدرن و معاصر دچار مشکل می شوند.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
pitkat.ir

8.سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک برگرفته از اصول و قواعد معماری رم و یونان باستان است.

اصلی ترین ویژگی این سبک، تقارن و نظم است و یک سبک راحت و همراه با آرامش است. اگر علاقه مند به خانه ای مرتب و منظم و به دور از شلوغی هستید، از این سبک استفاده کنید. سبک کلاسیک سالهاست که روی بورس است و هیچگاه از مد نمی افتد.

در این سبک با توجه به سلیقه خود می توانید از مبل رسمی یا راحتی استفاده کنید. برای خرید و تزئین خانه باید از اِلمان و تجهیزات اشرافی و مجلل استفاده کنید.

رنگ های پرطرفدار در این سبک: زیتونی، سفید،کرم و قهوه ای است.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
mediadecor.com

9.دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

همانطور که از نام این سبک مشخص است، یکی از سبک های ایرانی است که یک آرامش و راحتی خاصی را به بیننده القاء می کند. در این سبک باید از فرش های ایرانی استفاده کنید.

برای دکوراسیون و وسایل تزئینی باید از سبک های ایرانی و قدیمی مانند: تخت های چوبی، ظروف سفالی، ترمه، گلیم و مبل های کلاسیک استفاده کنید.

رنگ های قرمز لاکی در کنار آبی لاجوردی در این سبک به چشم می خورد.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
khaandaniha.ir

10.سبک دکوراسیون داخلی آرت دکو

یکی از سبک های قرن بیست است که یک فضای ظریف و در عین حال پر زرق و برقی را به وجود می آورد.

از مشخصه های سبک آرت دکو: اشکال هندسی مختلف، مصالح و مواد خاص است که حس مدرنی را می دهد. لوازم و تزئیناتی مانند: نقاشی های جذاب، لوازم برنجی و دکوری های شیشه ای و آینه ای زیاد دیده می شود.

mediadecor.ir3
mediadecor.ir

11.سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی

سبک فرانسوی یک سبک مجلل و لوکس است که هم ظرافت دارد و هم جلوه ی اشرافی.

در این سبک از کوچکترین وسایل دکوری و تزئینی گرفته تا سایر وسایل همگی لوکس هستند.

از ویژگی های این سبک آینه های قدی، پرده های ابریشمی و دیوارهای حکاکی شده است. مبلمان رسمی در این سبک، پشتی های منحنی و چوب های حکاکی شده دارد و در مبلمان راحتی، پارچه های گران قیمتی دارد. رنگ هایی که در این سبک بیشتر دیده می شود رنگ های: خاکستری، نباتی و سفید و رنگ های مکمل آبی و نقره ای، سبز و یاسی است.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
mobl.center

12.سبک دکوراسیون داخلی روستیک( روستایی)

ریشه این سبک، به سنت های مختلفی مانند: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و اسکاندیناوی بر می گردد. استفاده از چوب در این سبک، گرما و آرامش بخش است.

از مشخصه و ویژگی سبک روستیک می توان به مواد و مصالح ارگانیک، عناصر چوبی و ظروف سفالی اشاره کرد. پارچه های طرح دار و رنگ های مات در این سبک قابل استفاده است.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
rasekhoon.net

13.سبک دکوراسیون داخلی انتقالی یا ترنزیشنال

 این سبک از ترکیب دو سبک سنتی و مدرن است. البته این دو سبک کاملا با یکدیگر متفاوت هستند ولی طراحان داخلی توانسته اند این دو سبک را به بهترین شکل با یکدیگر ترکیب کنند.

ویژگی های سبک انتقالی: مبل های بزرگ و راحتی و منحنی شکل که از ویژگی های سبک سنتی است استفاده می شود. همچنین استفاده از خطوط صاف و یکدست و دوری از وسایل مجلل که از ویژگی سبک مدرن است استفاده می شود.

رنگ های قابل استفاده در این سبک؛ معمولا رنگ های تک رنگ و خنثی است که برای قسمت های مهم خانه مانند: وسایل منزل، سقف و دیوار و کف استفاده می شود.

به دلیل استفاده از رنگ خنثی در این سبک می توانید از تزئیناتی رنگارنگ استفاده کنید.

kheshtbana.ir
kheshtbana.ir

14.سبک دکوراسیون داخلی تلفیقی یا اکلکتیک

این سبک از هیچ قانون و قواعد خاصی پیروی نمی کند و یک سبک آزادانه است. این سبک از سایر سبک های دیگر الهام می گیرد و با ایده های متفاوت، یک فضای متفاوت و زیبا به وجود می آورد.

این سبک، ویژگی خاصی ندارد اما به طور کلی، می توان از ترکیبی از طرح ها، شکل ها و نقش های مبلمان و آثار هنری آنتیک و … در کنار هم استفاده کرد. اما از رنگ های پرکاربرد در سبک تلفیقی، رنگ خنثی بهترین انتخاب به عنوان رنگ زمینه است

mediadecor.ir4
mediadecor.ir

15.سبک دکوراسیون داخلی ساحلی

سبک ساحلی، الهام گرفته از دریا و ساحل است که یک فضای هیجان انگیز و آرامش بخشی را ایجاد می کند. و فضای طبیعی نور خورشید و ساحل و دریا را به محیط داخل خانه انتقال می دهد. نور طبیعی فراوان، از ویژگی این سبک است.

از رنگ های پرکاربرد در این سبک می توان به رنگ های سبز کله غازی و رنگ های آبی و استفاده از مصالح طبیعی نام برد. برای تزئیناتی و دکوریجات می توانید از صدف و سایر عناصر دریایی استفاده کنید.

faratarz.com
faratarz.com
16.سبک دکوراسیون داخلی شابی شیک

از سال 1980 از این سبک استفاده می شود و طرفداران زیادی دارد. در این سبک، از مبلمان های گران قیمت با طرح های گلدار و پارچه های توری با رنگ های پاستلی استفاده می شود که مورد علاقه بسیاری از خانم ها است.

ویژگی این سبک سادگی و آرامش آن است که یک فضای دلباز و روشن ایجاد می کند.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
kharidmag.com
17.سبک دکوراسیون داخلی وینتج

این سبک از دهه 1940 و1950 به وجود آمد. بعد از جنگ جهانی دوم، مردم برای بازسازی خانه هاشان، هر چیزی که در دسترس بود، استفاده می کردند تا فضای دلخواه خود را ایجاد کنند.

با استفاده از وسایل قدیمی و… می توان یک فضای نوستالژیک ایجاد کرد. البته این سبک فقط ظاهر قدیمی و سنتی ندارد، با کمی خلاقیت و استفاده از دکوریجات مدرن، می توان فضای مدرن و سنتی ایجاد کرد.

از رنگ هایی که در سبک وینتج کاربرد دارد؛ در زمینه از رنگ های خنثی و روشن و در سایر وسایل و دکوریجات از ترکیب رنگ هایی مثل: قرمز، زرد،نارنجی، سبز، زرد و فیروزه ای استفاده می شود.

همچنین؛ تابلوهای هنری، قاب عکس های خانوادگی حتی دکوری های سنتی و مدرن هم در این سبک، کاربرد دارد.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
beautyhome.ir

18.دکوراسیون داخلی بوهمیان

جالب است بدانید که این سبک مناسب افرادی است که ذهن آرامی دارند و مشکلات و هنجارهای جامعه آن ها را محدود نمی کند. زیرا در این سبک، افراد بدون هیچ قواعدی از سلیقه شخصی خود استفاده می کنند. به طوریکه هیچ هماهنگی در چیدمان منزل و سایر وسایل دیده نمی شود.

استفاده از مبلمان جدید و قدیمی به جذابیت این سبک کمک می کند. همچنین؛ با وسایل و دکوریجاتی در اشکال مختلف و متنوع استفاده می شود.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
address.ir

19.دکوراسیون داخلی ژاپنی

این سبک ریشه در فرهنگ سنتی ژاپن دارد. تأکید سبک ژاپنی بر روی آرامش و سکوت است و از وسایل کمتری برای چیدمان منزل استفاده می کنند.

در سبک ژاپنی، تمام خطوط و وسایل با دقت و با توجه به کارایی آن در خانه استفاده می شود و تجمل گرایی و وسایل لوکس در آن مشاهده نمی شود.

همچنین؛ مواد و مصالح ارگانیک و رنگ های خنثی در این سبک کاربرد دارد.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی
pitkat.ir
صحبت پایانی

دانستیم که سبک های دکوراسیون داخلی انواع مختلفی دارد که با سلیقه شخصی خود می توانید یکی از سبک ها را انتخاب نمایید و براساس آن، منزل خود را به بهترین شکل چیدمان نمایید.

بعد از آنکه دکوراسیون داخلی دلخواه خود را انتخاب کردید، به استفاده از رنگ ها و هماهنگی آن هم توجه داشته باشید.

در آخر اینکه، هر دکوراسیونی که با حس و حال شما نزدیک است را انتخاب نمایید تا همیشه حال خوب به شما منتقل شود و در آن راحتی و آرامش حاکم باشد.

       منبع:                                                                                                     mediadecor.ir

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)