راهنمای خرید هود آشپزخانه

خرید هود آشپزخانه

داشتن یک هود مناسب برای هر آشپزخانه ای واجب است. هود آشپزخانه، نه تنها به پاکسازی محیط  کمک می‌کند، بلکه یکی از عناصر مهم زیباسازی آشپزخانه به شمار می‌رود. اگر در خانه ای سکونت دارید که آشپزخانه آن هود ندارد و یا می خواهید هود قدیمی تان را تعویض کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ما در این مقاله به نکات مهم هنگام خرید هود آشپزخانه، انواع هود، مزایا و معایب آن ها، جنس بدنه هود و انواع فیلتر هود پرداخته ایم.

نکات مهم هنگام خرید هود

1-اندازه هود

بهتر است اندازه هود با اجاق گاز برابر باشد و آن را کامل پوشش دهد تا تمامی ذرات و دود را جذب کند. اگر نتوانستید هودی دقیقا اندازه اجاق گاز خریداری کنید، حتما هودی را انتخاب کنید که مقدار بیشتری از اجاق گاز را پوشش دهد. خرید هود بزرگتر هزینه ی بیشتری برایتان دارد، اما توجه کنید این هزینه را یکبار می‌کنید، در عوض تجربه لذت بخش تری از خرید خود خواهید داشت.

2-قدرت هود

هرچه قدر قدرت هود بیشتر باشد، کارآمد تر است. مقدار اندازه گیری قدرت هود، بر اساس متر مکعب بر ساعت، محاسبه می شود. پس هرچقدر دفعات آشپزی بیشتر باشد یا سایز اجاق گاز بزرگتر باشد، قدرت مکش هود نیز بیشتر است.

6آشپزخانه بزرگ با طرح قوسی
منبع: salamsakhteman.com

3-زیبایی هود

اگر زیبایی هود برایتان مهم است، حتما متناسب با دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید. همچنین می توانید با توجه به سبک آشپزخانه، مدرن یا سنتی، مناسبترین و بهترین هود را انتخاب کنید. (8 نکته کلیدی در طراحی آشپزخانه را در این مقاله مطالعه کنید)

4-سرو صدا

تمامی هود ها دارای سرو صدا هستند و اکثر افراد نیز از این سرو صدا شکایت دارند. پس اگر تحمل صدای بلند را ندارید، قبل از خرید به میزان صدای تولیدی هود توجه کنید.

5-نوع تهویه

تهویه هود به این بستگی دارد که هود خریداری شده، دودکش (مجاری مکش) دارد یا بدون دودکش است. نصب هود دارای مجاری مکش کمی پیچیده است ولی بسیار موثر تر از هود های بدون مجاری است. اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از هود های بدون مجاری مکش شدید، لازم است هر چند وقت یکبار فیلتر دستگاه خود را تعویض یا تمیز کنید.

6-سرعت فن

در بسیاری از هودها قابلیت تنظیم سرعت فن وجود دارد، این قابلیت باعث می شود که در مواقع مختلف سرعت فن را تغییر دهید. با این کار طول عمر هود افزایش پیدا می کند.

7-سهولت نصب

نصب هود هایی که مجرای نصب دارند، کمی پیچیده است و باید از یک متخصص کمک گرفت. بعضی از هود ها این مجرا را ندارند و نصب آن ها ساده است. اما اکثر برندها در خدمات پس از فروش خود نصب رایگان نیز دارند. پس با خیال راحت کار را به متخصصان بسپارید.

8-قیمت هود

عوامل مختلفی در قیمت هود تاثیر گذار است، مانند اندازه، داشتن ویژگی های اضافی، طراحی خاص و … معمولا هود جزیره ای و هود دیواری قیمت بیشتری دارند.

انواع هود آشپزخانه

  • مخفی

  • زیر کابینتی

  • شومینه‌ای

  • مورب

  • تلسکوپی

  • جزیره‌ای

  • هود هوشمند

هود مخفی یا توکار

این هود بالای گاز زیر کابینت (انواع کابینت آشپزخانه را در این مقاله مطالعه کنید) قرار می گیرد و برای افرادی که میخواهند هود آشپزخانه دیده نشود، مناسب است. فضای زیادی را اشغال نمی کند و توکار است. از مزایای این هود مخفی بودن آن و قابلیت نصب فیلتر زغالی است و همچنین از معایب آن می توان به کم بودن دور موتور و صدای موتور اشاره کرد.

هود توکار
منبع: soorban.com

هود جزیره ای

هود جزیره ای شبیه به مدل دیواری می باشد، اما به جای اینکه به دیوار نصب شود به سقف نصب می شود. از مدل های دیگر گرانتر است ولی از نظر طراحی آشپزخانه بسیار زیباست.  بهتر است هود از گاز حداقل 15 سانتی متر بزرگتر باشد.

از مزایای هود جزیره ای می توان به داشتن ظاهری زیبا و فیلتر زغالی اشاره کرد. همچنین از معایب این هود مکش کم در برابر قیمت بالا است.

هود جزیره ای
منبع: asaservice.ir

هود زیر کابینتی

این هود در زیر کابینت نصب می شود و لوله دودکش از درون کابینت میگذرد. از مزایای این هود قیمت مناسب نسبت به انواع دیگر هود و نصب راحت آن است. همچنین از معایب آن می توان به تولید صدای زیاد، دور موتور کم، تعویض راحت فیلتر و نداشتن ریموت اشاره کرد.

هود زیر کابینتی

هود شومینه ای

شکل ظاهری این هود مانند شومینه است و روی دیوار یا سقف نصب می شود. نام دیگر این هود، هود فلت  و هود کلاسیک است. بالای این هود کابینت قرار نمی گیرد.

از مزایای این هود قیمت مناسب در برابر امکانات، قدرت مکش، صدای کم و سنسور تشخیص دود است. همچنین از معایب هود شومینه ای می توان به قابل رویت بودن فیلتر اشاره کرد.

هود شومینه ای
منبع: bbinbbar.com

هود مورب

این هود از جدید ترین مدل های هود می باشد که بعد از نصب زاویه ی 45 درجه با گاز ایجاد می کند. از مزایای این هود داشتن ظاهر زیبا، فیلتر قابل شستشو، کم صدا و مکش بالا است و همچنین معایب این هود جذب کم است.

هود مورب
منبع: yanan.ir

هود تلسکوپی (آسانسوری)

این هود به طور مخفی در زیر کابینت نصب می شود و در زمان روشن شدن به بالا آمده و دود و ذرات را از سطح اجاق گاز جذب می کند.از مزایای این هود اشغال کردن فضای کم، داشتن فیلتر قابل شستشو و قیمت مناسب است و همچنین معایب این هود دور موتور کم و دشوار بودن در هنگام تمیز کردن است.

خرید هود آشپزخانه
منبع: tasisatnobahar.ir

هود هوشمند

هود هوشمند با تکنولوزی روز دنیا به گونه ای طراحی شده است که خودکار خاموش و روشن شود و دارای قابلیت هایی از قبیل کنترل از راه دور، سنسور حرارتی هوشمند، سنسور گاز و دود هوشمند، سنسور تشخیص بو و تایمر است.

قیمت این هودها به نوع تهویه، شرکت سازنده، قدرت و سرعت مکش، قدرت موتور، طرح، رنگ و مدل هود، ابعاد و سبک هود، میزان صدا و نوع و تعداد قابليت ها بستگی دارد.

جنس بدنه هود

انواع هود های آشپزخانه را می توان به سه دسته تقسیم کرد. 1-هود با بدنه ی شیشه ای 2- هود با بدنه ی استیل و فلز 3-هود با بدنه پلاستیکی

هودهای پلاستیکی نسبت به هود های دیگر از کیفیت کمتری برخوردار هستند. هود های استیل مقاومت خوبی دارند ولی به مرور زمان تغییر رنگ می دهند. هود های شیشه ای راحتتر تمیز می شوند و زیبایی به آشپزخانه می دهد.

انواع فیلتر هود

فیلتر زغالی: زمانی که آشپزخانه دریچه خروجی هوا نداشته باشد از این نوع فیلتر استفاده می شود. این فیلتر ها قابل شستشو نیستند و بعد از 6 ماه باید تعویض شوند.

فیلتر آلومینیومی: این فیلتر ها در بیشتر هود های موجود در بازار استفاده می شود. قابل شستشو هستند و به راحتی از هود جدا می شوند.

فیلتر از جنس الیاف: این نوع فیلتر در هودهای قدیمی تر و زیر کابینتی استفاده می شود و باید هر 3 ماه یکبار تعویض شوند.

کلام پایانی

با توجه به توضیحات بالا، برای انتخاب هود مطابق با سبک طراحی آشپزخانه تان گزینه های زیادی وجود دارد و در انتخاب دچار مشکل نمی شوید. انتخاب هود مناسب در حفظ و نگه داری لوازم آشپزخانه کمک می کند، همچنین از خطر مسمومیت با مونو اکسید کربن جلو گیری می کند و گرمای آشپزخانه را کاهش می دهد.

 امیدواریم با مطالعه ی این مقاله اطلاعاتی ارزنده در این زمینه کسب کرده باشید.

منابع:

omraniaz.com

cockala.com

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)