ترفندهای مراقبت از خودرو

ترفند های مراقبت از خودرو

در این مقاله قصد داریم معایب تابش مستقیم نور خورشید و ترفندهای مراقبت از خودرو را به شما بگوییم.

محققان بارها تاکید کرده‌اند که تابش نور خورشید به داخل خودرو، برای سلامت سرنشینان بسیار خطرناک است؛ چرا که اشعه ساطع شده از نور خورشید بر داشبورد، صندلی و سیستم تهویه هوای خودرو، منجر به آزاد شدن گاز بنزن می‌شود که بسیار سمی و سرطان‌زاست.

پارک کردن خودرو در فضای باز و خطرات آن

  • سرقت رفتن خودرو

  • آسیب رساندن به بدنه ی خودرو

  • توسط افراد ناشناس

  • تابش مستقیم آفتاب

  • بارندگی های پی در پی 

هیچ دزدی برای سرقت ماشین، وارد پارکینگ یا حیاط شخصی افراد نمی شود و تمرکز آنها روی ماشین هایی است که در فضای باز پارک شده اند.

همچنین، افراد مردم آزاری هستند که ممکن است بدون هیچ دلیلی، خودروی شما را خط بیندازند و از زیبایی خودروی شما کاسته شود و همینطور از قیمت !!

 مهم ترین و حساس ترین مسئله تابش خورشید بر خودرو است. (حتما با دقت مطالعه بفرمایید)

محیط داخلی خودرو های نو و تازه به علت متصاعد شدن گاز های سمی از متریال پلاستیکی است. در فصل تابستان، انتشار مواد سمی در بیشترین سطح خود قرار دارند. علت آنست که محصولات تولید شده تازه و نو هستند و همچنان مقداری از مواد پسماند تولید را در خود دارند. که همین امر باعث انتشار مواد سمی بیشتر می شود که البته با گذر زمان این مشکل کاهش می یابد.

در قسمت داخلی خودرو، داشبورد بیشترین تماس را با آفتاب دارد. شدت نور آفتاب و اشعه ی فرابنفش هنگام برخورد به شیشه ی جلو تشدید می یابد و باعث رنگ پریدگی آن می شود. همچنین صندلی های چرم ماشین هم، همین معضل را به همراه دارند. 

ترفندهای مراقبت از خودرو

 و اما فضای بیرونی، یعنی بدنه ماشین چه آسیب هایی به همراه دارد

فضای بیرونی و بدنه ی خوردرو آسیب پذیری بیشتری دارد. زیرا در تماس مستقیم خورشید قرار دارد. نور خورشید، رنگ و همچنین قطعات پلاستیکی خودرو مانند: سپرها و گلگیرها را رنگ پریده می کند. (متاسفانه این مشکل را بنده تجربه کرده ام)

مورد بعدی بارش باران است که در مناطق دارای رطوبت بالا که در بیشتر فصول سال بارندگی دارد، قسمت هایی از بدنه ی ماشین در معرض پوسیدگی قرار می گیرد.

و اما چه باید کرد؟

همانطور که گرمای شدید بر روی پوست اثر منفی می‌گذارد، بر روی ماشین و سایر اشیا هم تاثیرگذار است. احتمالا تجربه این را داشته اید زمانی که،  لباسی را برای مدتی زیر نور آفتاب قرار می دهید متوجه می شوید که رنگ پریده شده است. گرمای زیاد بر روی خودرو عمر مفید آن را کاهش می دهد اما راه حل های پیشگیرانه برای محافظت از خودرو وجود دارد:

1- شستن و خشک کردن مداوم بدنه خودرو

2- استفاده از واکس های محافظتی

3- استفاده از لایه محافظ رنگ خودرو

4- استفاده از چادر ماشین

5- انتخاب خانه با پارکینگ مسقف

چادر های پلاستیکی در اثر نور خورشید گازهای شیمیایی تولید می کند که بر رنگ خودرو تاثیر منفی دارد یا چادرهای زبری وجود دارند که باعث خش افتادن رنگ خودرو می شود.
پارک خودرو در پارکینگ های سقف دار اصولی ترین کار برای محافظت از خودرو می باشد.

بنابراین به شما توصیه می شود برای حفظ سلامت خود و اتومبیل، حتما خودرو خود را در سایه و پارکینگ های دارای سقف قرار بدهید و اگر تصمیم به خرید یا ساخت خانه دارید، حتما خانه های دارای پارکینگ را در اولویت قرار دهید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)