5 نکته مهم برای خانه اولی ها قسمت اول

خانه اولی ها

برخی ازخانواده ها، سال ها و حتی دهه ها در آرزوی خرید خانه هستند، اکثر افراد، قبل از فرایند خرید، درباره خانه ای زیبا، رویا بافی می کنند.

اما مراحل خرید خانه، خصوصأ برای خانه اولی ها، به این راحتی نیست. مهم است که وضعیت بازار مسکن و هزینه های پنهان خرید خانه را بدانید.

شکی نیست که خرید خانه، سرمایه گذاری محسوب می شود، اما نباید زمان خرید، هیجان زده شوید و عجولانه تصمیم بگیرید، مخصوصأ اگر جزء خانه اولی ها هستید.

تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا مراحل خرید خانه را گام به گام شرح دهیم تا بتوانید حین جستجو، خانه رویایی تان را، عاقلانه انتخاب کنید.

خانه اولی ها

• مراحل خرید خانه

اگر جزء افراد خانه اولی ها هستید، قبل از خرید خانه رویایی تان، باید مراحل خرید را بدانید. جستجوی خانه، فرآیند و مراحل خرید، چالش برانگیز است، اما اگر از قبل، برنامه و نقشه داشته باشید و راه را بدانید، همه چیز برایتان خیلی آسان تر می شود.

یکی از گام های ضروری و مهم برای خرید خانه، میزان نقدینگی است، باید میزان نقدینگی تان را دقیق برآورد کنید تا زمانی که ندانید چه میزان نقدینگی دارید و چقدر می توانید هزینه کنید، خرید خانه برایتان دشوار می شود، اگر تصمیم به این است که بخشی از هزینه خانه اولی ها با وام تأمین شود، حتما شرایط وام مسکن را مطالعه کنید.

1. وضعیت بازار مسکن را بسنجید

اگر قصد خرید خانه دارید، باید قبل از اقدام به جستجوی خانه، وضعیت بازار مسکن را بسنجید و شرایط را در محله ای که در نظر دارید رصد کنید، به مدت زمانی که قیمت خانه ها افزایش یا کاهش می یابند، دقت کنید و میزان این افزایش یا کاهش را در وضعیت بازار مسکن ثبت کنید.

2. وارد فرآیند پیش از خرید شوید

با ارزیابی بازار مسکن و برآورد دقیق نقدینگی، می توانید به طور حدودی دریابید که چه متراژی و چه محله ای مناسب شما می باشد، صحبت کردن با چند مالک، می تواند به شما در برآورد رقم دقیق قیمت کمک کند، در این مرحله، شرایط وام را مجددأ بررسی کنید که بدانید پول چه زمانی به حسابتان واریز می شود و اولین بازپرداخت در چه تاریخی باید انجام شود، فراموش نکنید، برای پیش خرید، مواردی وجود دارد که فقط افراد خبره می توانند به شما کمک کنند، مثلأ اگر کسی یک ملکی به شما نشان داد که قرار است آپارتمان بسازد یا در حال انجام عملیات پی ساختمان است، بستن قرارداد غیر قانونی، بدون شک به شما آسیب می زند.

3. فهرست اولویت ها در خرید خانه

هنگامی که متوجه شدید با بودجه تان چه خانه ای می توانید تهیه کنید و وضعیت بازار مسکن چگونه است، مهم ترین و اصلی ترین کار شما، جستجوی خانه در محله و بین گزینه ها شروع می شود.

بعید است بتوانید همه موارد دلخواهتان را در یک خانه پیدا کنید؛ پس بهتر است که اولویت هایتان را به ترتیب اهمیت، فهرست و بعد جستجوی خانه را شروع کنید و خانه هایی که شرایط مناسبی دارند را در فهرست ویژه، قرار دهید و نقاط ضعف و قوت آن ها را یادداشت کنید.

پس از مدتی، دوباره خانه یا خانه هایی را که جزء دسته ویژه قرار دادید را بازدید و بررسی کنید. در بازدید مجدد ایراداتی که دفعه اول، مورد توجه قرار نگرفته بودند به چشم می آیند، همچنین بعد از دیدن چند فایل متفاوت در جستجوی خانه، بهتر می توانید آن ها را با هم مقایسه کنید.

خانه اولی ها

4. مشاور املاک معتبر پیدا کنید

با فهرست اولویت ها و اطلاعات وام نقدینگی، نزد مشاور املاک بروید و از او بخواهید در پیدا کردن خانه به شما کمک کند، مشاورین املاک، می توانند موارد متعددی را با توجه به مواردی که در نظر دارید به شما ارائه دهند و مراحل خرید خانه را برایتان ساده تر کنند و همچنین در فرآیند تنظیم قرارداد، قدرت و قابلیت استدلال و مذاکره آن ها بسیار کمک کننده است و کار را بهتر پیش می برند. مطلب مهم دیگر اینست که از وضعیت بازار مسکن ،اطلاعات کامل و بروز دارند.

با کمک مشاور املاکی که ابتدا با آن صحبت کردید، مبلغی معقول تعیین کنید و به مالک پیشنهاد دهید.

به خانه اولی ها در این مرحله توصیه می شود که قیمت را دست پایین اعلام نکنید، زیرا معمولأ، مالکان بعد از شنیدن قیمت بسیار پایین، درخواست را رد می کنند و کار به دوره بعدی مذاکرات نمی کشد.

در خصوص این موارد، بهتر است از کسانی که تخصص این کار را دارند (مشاوراملاک) کمک بگیرید، به دلیل اینکه ،آن ها از شرایط بازار خرید و فروش آن محله و وضعیت بازار مسکن بهتر خبر دارند و عوامل تعیین کننده قیمت خانه را بهتر می شناسند.

بدیهی است که شما با یک یا دوبار بازدید از منطقه مورد نظرتان، نمی توانید از شرایط فرهنگی آن محله و یا همسایگان مطلع شوید، در این مسیر، تنها یک مشاور املاک متخصص و با وجدان به شما می تواند کمک کند.

5. بررسی سازه

بررسی قسمت های مهم و ضروری ساختمان، یک کار تخصصی و با اهمیت است، اما در نظر داشته باشید که بررسی ساختمانی که ساخت آن تمام شده است کار آسانی نیست، پیشنهاد ما به شما اینست که، یا از یک شرکت معتبر، خانه خریداری کنید؛ که متخصصان این شرکت ها با ارائه اسناد و مدارک می توانند خیال شما را آسوده کنند یا از مشاورین املاک که از افراد بومی منطقه هستند، مشورت و راهنمایی بگیرید.

اشاره به خانه اولی ها...

اگر شما یک خانه اولی هستید، می توانید با در نظر گرفتن برخی از موارد که در این مقاله اشاره شد، تا حد ممکن به خانه دلخواه خود برسید.

قبل از خرید خانه، از افراد با تجربه بیشتر مشورت بگیرید و نکات اصلی و مهم برای خرید خانه را مد نظر قرار دهید، تا نتیجه بهتری از خرید خانه داشته باشید.

درست است که خرید خانه یا زمین، سرمایه گذاری محسوب می شود، اما توصیه می شود، در ابتدای زندگی، خرید خانه را به دید سرمایه گذاری نگاه نکنید؛ زیرا داشتن یک خانه ای که، در آن حس آرامش داشته باشید و هر ماه، به فکر پرداخت اجاره بها نباشید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در مقاله بعدی، ادامه نکات بسیار مهمی که به خانه اولی ها کمک میکند، را با هم بررسی میکنیم.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)