قیمت طلا / دلار، ارزان می شود؟

قیمت طلا دلار

قیمت طلا درسال گذشته، با شروع پاندمی کرونا و سیاست های جهانی، سیر صعودی چشمگیری داشته، به طوری که قیمت طلا در بازار های ایران به بالای یک میلیون و پانصد هزار تومان رسید و در نقطه با نوسان حداقلی، ثابت ماند. 

 سپس با ورود به سال ۱۴۰۰ شاهد تغییراتی چشمگیر، در بازار طلا و دلار بوده ایم، که این نوسانات تحت تاثیر کشف واکسن کرونا و بازگشت رونق به بازارهای کالایی و آغاز خرید وفروش ها بوده است. زیرا سرمایه گذاران جهانی، خرید طلا را متوقف کرده و دست به فروش زدند همین امر سبب افت قیمت اونس جهانی طلا شده است.

نرخ دلار مرتبط با نرخ طلا در بازارهای ایران

 نرخ دلار در بازارهای ایران تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا دارد. همواره بعد از کاهش قیمت دلار در داخل و تاثیرپذیری از جریانات سیاسی داخل کشور، شاهد کاهش قیمت طلا نیز بوده ایم.

جریانات سیاسی این روزها و بحث داغ توافقنامه برجام موجب شد تا کاهش قیمت دلار را در این ماه اتفاق بیفتد و تا به امروز و زمان ثبت این مقاله، روند کاهشی همچنان ادامه دار بوده و طبق پیشبینی ها این روند همچنان باقی خواهد ماند.  همزمان شدن کاهش نرخ دلار و افت قیمت اونس جهانی طلا باعث شد تا این روزها در بازار ایران قیمت هر گرم طلا 18 عیار به زیر یک میلیون تومان، و قیمت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان برسد و بعد از مدت ها شاهد این میزان افت قیمت باشیم.

سیر نزولی بازار طلا، ۶ ماهه اول سال

همانطور که در ابتدا گفتیم نرخ طلا در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ سیر نزولی خواهد داشت. با امضای احتمالی معاهده و قوت گرفتن توافقات برجام و برطرف شدن بعضی مشکلات در رفع بلوک دارایی های ارزی، شاهد کاهش نرخ دلار تا حدود کف قیمتی ۱۸ هزار تومان و نرخ هر گرم طلا تا ۷۰۰ هزار تومان خواهیم بود. همچنین با تحلیل اتفاقات سال‌های گذشته میتوان گفت با نزدیک شدن به انتخابات، تلاش برای ثبات بازار افزایش یافته و با روی کار آمدن دولت جدید حفظ ثبات ادامه دار خواهد بود.

IMG 8028 p8ngd9z70y3j2bz13zp50oh3o6q9zlz9rvm25bhm4g

تحلیل بازار سرمایه گذاری طلا از نگاه تاوا ملک

بدون شک بازار‌ طلا، همواره تأثیرپذیری مستقیم از سیاست های جهانی و داخلی داشته و با بررسی سیاست‌های دولت در سال‌های اخیر می‌توان گفت طلا در ۶ ماهه اول سال سیر نزولی تا کف قیمتی را طی کرده برای مدتی در این ثبات قیمت باقی می‌ماند اما احتمال رشد این بازار در ۶ ماهه دوم سال و روی کار آمدن دولت جدید وجود دارد. 

بنابراین با در نظر گرفتن وابستگی نرخ طلا به نوسانات جهانی و سیاست‌های داخلی، بازار طلا بازاری پر ریسک و نا امن برای سرمایه گذاری می باشد.بنابراین هیچگاه نباید بیش از ده درصد سرمایه ی خود را در این نوع بازار سرمایه گذاری کنیم.

همواره سرمایه گذاری در اموال منقول راهی مطمئن و امن برای ذخیره سرمایه می باشد، زیرا بازار ملک هیچگاه نوسانات ناگهانی را تجربه نکرده و همواره میزان ضرر از تغییر قیمت ها، بسیار کمتر از سرمایه های غیرمنقول بوده است.

اگر قصد سرمایه گذاری جدی و پربازده را دارید، بهتر است با مشاوره و بررسی میزان بودجه خود، سرمایه گذاری ملکی انجام دهید.

در نهایت با احترام تاوا ملک همواره صادقانه برای مشاوره و راهنمایی در خدمت رسانی حاضر است.

لازم به ذکر است که تمامی تحلیل قیمت ها پیشبینی بوده و براساس تحلیل نموداری بازار این روزها می باشد. شرایط و تصمیم گیری های دولت در تغییر این روندها همواره بسیار موثر است و نباید آن را مبنای خرید و فروش قرار داد.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)