مشاور املاکت رو درست انتخاب کن!

آژآنس املاک تاوا

چگونه مشاور املاک معتبر و قابل اعتماد را شناسایی کنیم؟

مشاور املاک معتبر و درستکار امین مال مردم است. همانطور که در بحث های قبلی گفته شد، برای انجام معاملات ثبت شده به همراه کد پیگیری بهتر است به آژانس املاک مراجعه کنید، ولی سوالی که مطرح می شود این است که :

آیا همه ی آژانس های املاک، صادقانه مشغول به فعالیت هستند؟ برای پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

آیا تمامی مشاورین املاک قابل اعتماد هستند؟

در مسیر جستجوی ملک ممکن است با مشاورین املاکی روبه رو شوید که به صورت غیرقانونی، مشغول به فعالیت اند. برای جلوگیری از عواقب جبران ناپذیر این آشنایی بهتر است ابتدا، استعلام مجاز به کار بودن املاک گرفته شود، زیرا همه فوایدی که برای مشاور املاک گفته شد در صورتی امکان پذیر است که به مشاور املاک معتبر مراجعه کرده باشیم.

مشاورین املاک زیادی وجود دارند که عضو اتحادیه نیستند و مراجعه به آنها عواقب احتمالی معاملات ثبت نشده در سیستم را به دنبال دارد.

توجه به نکات زیر از عواقب احتمالی این کار جلوگیری می کند.

1.استعلام پروانه کسب آژانس املاک

استعلام پروانه کسب مشاور املاک، قدم اول برای تشخیص بنگاه املاک مجاز است زیرا اتحادیه مشاورین املاک تنها پس از گذراندن دوره های آموزشی به افراد پروانه کسب می دهد و سپس بعد از استعلام های قضایی و انتظامی اجازه تاسیس مشاور املاک داده می شود.

استعلام صحت ثبت بنگاه املاک از سایت www.iranamlaak.ir امکان پذیر است.

مشاور املاک تاوا

2.بررسی سوابق و اطلاعات حقوقی صاحب جواز کسب املاک

بررسی میزان اطلاعات حقوقی، صاحب جواز کسب املاک، قدم بعدی است. زیرا انجام معاملات باید زیر نظر شخصی باتجربه و دانش حقوقی بالا انجام شود که برای انجام این کار، دوره های بخصوصی را گذرانده و مدرک گرفته است. تسلط بر قوانین حقوقی، مهم و حیاتی است، زیرا مشاور املاک به نوعی نقش وکیل را در معامله ایفا میکند؛ با این تفاوت که سود و زیان هردو سمت معامله برعهده ی مشاور است. همچنین بررسی اعتبار و درستی انجام معامله از وظایف مشاور املاک امین و معتبر است.

با پرسیدن سوالات حقوقی که از قبل، پاسخ آن را مطالعه کرده اید می توانید تسلط شخص را مورد آزمایش قرار دهید.

3.مشاوران فروش امانت دار با اطلاعات بروز و مفید

مشاوران فروش املاک وظیفه ی معرفی کامل ملک و ارائه ی توضیحات دقیق، مزایا و معایب به خریدار را برعهده دارند.

مشاور باید با تجربه و کاربلد باشد، تا با توجه به نیاز بهترین فایل خود را در اختیار خریدار قرار دهد و از اتلاف وقت و سردرگمی جلوگیری شود.

لازم است مشاور با صداقت تمامی معایب ملک و صحت مدارک مالک را قبل از معامله برای خریدار روشن کند و صرفاً به فکر پرشدن جیب خود و انجام معامله تحت هر شرایطی نباشد.

بنابراین

اگر به دنبال سرمایه گذاری پرسود و انتخاب ملک مناسب هستید بهترین و کم خطر ترین راه خرید و انجام معامله، همکاری با مشاور املاک مجاز و امانت دار است.

لبخند رضایت شما، انگیزه ای برای ادامه راه است.

تاواملک به معامله ای برد، برد می اندیشد…

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)