برای خرید زمین در شمال به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای خرید زمین در شمال به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی از رایج ترین سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری بر روی ملک است، زیرا به علت تورم و تحولات اقتصادی، می توان با خرید ملک، به سود خوبی دست یافت.

خرید زمین و سرمایه گذاری در آن، نیازمند اطلاعات و دانش بروز می باشد، آگاهی از قیمت روز ملک، تشخیص قانونی بودن زمین، انتخاب ملک مناسب و… باید همراه با تجربه و تخصص باشد. بنابراین، برای رسیدن به یک نتیجه ی مطلوب، برای خرید زمین و دستیابی به سود، بهتر است قبل از هر اقدامی، تحقیق و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید.

مزایای خرید زمین در روستاهای شمال

قیمت زمین های روستایی، نسبت به زمین های شهری پایین تر هستند.

با خرید زمین در روستاها، می توانید در آینده به سود خوبی دست یابید.

خرید زمین

قبل از خرید زمین به این نکات توجه کنید

موقعیت مکانی

چشم انداز زمین از نکات مهم در انتخاب یک ملک خوب است، که تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد. نکته بعدی در مورد موقعیت مکانی، این است که زمین از نظر خطر سیل و رانش مورد بررسی قرار گیرد. همچنین، ملک هایی که در محدوده شهر هستند، جهت اجرای طرح ها و توسعه شهری از عوامل مؤثر در ارزش افزوده ملک می باشند.

امکانات زمین

یک زمین خوب دارای راه دسترسی زمین، آب، برق، گاز و حصار دور زمین می باشد.

نوع کاربری زمین

لازم است بدانید که زمینی که انتخاب می کنید چه نوع کاربری دارد.

الف) کاربری مسکونی: همانطور که از نامش پیداست، زمینی است که در آن به راحتی می توان، مجوز ساخت و ساز گرفت.

ب)کاربری کشاورزی: شامل زمین های زراعی و باغ ها می باشد. اینگونه زمین ها، به آنها مجوز ساخت و ساز داده نمی شود.

ج)منظور از کاربری تجاری، داشتن مجوز فعالیت تجاری، برای ملک می باشد.

در مقاله ای جداگانه انواع کاربری زمین را توضیح داده ایم.

زمین های دارای سند رسمی

زمین های کشاورزی و زمین هایی که در مناطق روستایی قرار دارند، معمولا سند رسمی ندارند و اسناد و مدارک به صورت سنتی یا محلی می باشد.(می توانید مقاله نکات طلایی هنگام خرید زمین کشاورزی را مطالعه نمایید)

حتما مدارکی که قدیمی هستند را، با دقت بررسی کنید و قبل از خرید زمین، از دفاتر اسناد رسمی یا افراد بومی منطقه، تحقیق و پرس و جو کنید.

ترجیحا، زمین هایی که دارای سند رسمی هستند را خریداری نمایید و تمام اطلاعات سند را بررسی نمایید. برای شناخت انواع سند ملکی این مقاله را مطالعه نمایید.

تصویر از باغ پرتقال

در بالا، به یکسری از نکات مهم، قبل از خرید زمین، اشاره کردیم. در ادامه، به شما می گوییم که، بعد از یافتن ملک موردنظر و هنگام معامله و خرید زمین باید به چه نکاتی توجه کنید.

نکات مهم قبل از خرید زمین

قبل از تنظیم قولنامه زمین، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید، اگر سند ملکی، ارثی یا قدیمی باشد، با دانستن این نکات می توانید، موجب پیشگیری از خسارت های مالی شوید.

برای خرید زمین توجه داشته باشید که ملک موردنظر در اراضی ملی قرار نداشته باشد. در این راستا، می توانید مقاله تشخیص اراضی ملی را مطالعه کنید.

مراجعه به مشاورین املاک معتبر

مجوز مشاورین املاک مورد نظر را، برای خرید و فروش زمین از اتحادیه مربوطه را بررسی کنید.

صحت اطلاعات درج شده در سند رسمی

در سند مالکیت، باید به دو نوع اطلاعات مهم توجه ویژه داشته باشید:اول، اطلاعات هویتی صاحب ملک، که باید با شخص فروشنده مطابقت داشته باشد.

دوم، اطلاعات مربوط به زمین موردنظر. باتوجه به اطلاعاتی که در سند درج شده است، مانند:محدوده چهار طرف زمین، می توانید از محل دقیق زمین مطلع شوید.

دریافت کد رهگیری از مشاور املاک

بعد از هر معامله و ثبت قراردادی، مشاوران املاک موظف هستند کد رهگیری به مشتری بدهد؛ بنابراین خرید دریافت کد رهگیری بسیار اهمیت دارد.

این کد رهگیری، برای پیگیری خرید شما ضروری است و نشان دهنده اینست که، مالک اصلی زمین فقط شخص شما هستید و شخص دیگری نمی تواند، ملک شما را معامله کند.

توجه به رهن یا وثیقه نبودن زمین

سند هایی که به عنوان ضمانت در رهن و وثیقه باشند، امکان نقل و انتقال چنین سندی وجود ندارد. برای آگاهی از این موضوع، معمولا در قسمتی از سند ذکر می شود که تحت ضمانت قرار دارد.

نکاتی قبل از خرید زمین

احراز مالکیت فروشنده

در هنگام خرید زمین، اگر می خواهید با مشکلاتی مواجه نشوید، مالکیت فروشنده را بررسی نمایید. لازم است بدانید که، مالک زمین مورد نظر، همان شخص است یا وکالت برای معامله دارد.

اگر شما، سند را از فروشنده بخواهید و آن را به شما تحویل داد، می توانید از طریق مدارک شناسایی، هویت شخص را تأیید و معامله را انجام دهید، اما اگر، متوجه شده اید که شخص، وکالت برای معامله دارد، در این موارد حتما از نهادهای رسمی استعلام بگیرید.

شرایط فسخ قرارداد را تعیین کنید

در معاملات، ممکن است مشکلاتی به وجود آید، بهتر است برای پیشگیری از مشکلات بعدی، شرایطی را برای فسخ ، تعیین و در معامله وارد کنید.

ملک ورثه ای

هنگام خرید املاک ورثه ای، باید مشخصات دقیق تمام ورثه یا موکلین آن ها را با اطلاعات ملک و گواهی انحصار وراثت مطابقت دهید. برای انجام اینگونه معامله باید، تمام ورثه حضور داشته باشند، بدون حضور یک نفر از طرفین، معامله انجام نخواهد شد.  

برای کسب اطلاعات بیشتر و برای داشتن یک معامله خوب با کارشناسان مجرب آژانس املاک تاوا در ارتباط باشید و برای کسب اطلاعات در مورد خرید مسکن این مقاله را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)