تغییر دکوراسیون منزل در عید نوروز

تغییر دکوراسیون منزل در عید نوروز

تغییر دکوراسیون منزل در عید نوروز

عید باستانی نوروز برای مردم ایران بسیار ارزشمند و دارای اهمیت است و همگان را به تکاپو وا میدارد. فصل زیبای بهار و عید نوروز ایرانی ها، نوید بخش یک آغاز جدید می باشد. در این ایام، معمولا اولین چیزی که به ذهن خانم های خانه دار می افتد،

تغییر دکوراسیون منزل در عید نوروز یا به اصطلاح خانه تکانی و همچنین خرید است. تغییر و ایجاد تنوع، هر چند کوچک هم باشد، برای روح و روان انسان نیاز است.

 حتما نباید تغییرات با هزینه های بالا صورت بگیرد، می توان با هزینه های متعادل هم، به به یک تغییر زیبا و دلخواه دست یافت. ما در این مقاله، تغییر دکوراسیون نوروزی را با کمترین هزینه را برایتان ارائه می دهیم.

تاریخچه نوروز باستانی

قدمت نوروز و آغاز جشن، به زمان های قبل از مادها و هخامنشیان بر می گردد که تا امروز دستخوش تغییر و تحولات متعدد دینی، رسمی و سیاسی شد. نخستین پادشاهی که عید نوروز را به رسمیت شناخت، کوروش کبیر بود. وی قبل از میلاد در سال 538 دستورات عفو مجرمان، پاکسازی محیط زیست و ترفیع نظامیان را به این روز موکول می کرد.

نوروز عام (کوچک)، نوروز خاص (بزرگ): نوروز عام همان روز اول فروردین است که رسیدن بهار را نوید می دهد و در پنج روز، این جشن ادامه دارد و در روز ششم جشن نوروز بزرگ یا خاص انجام می شد.

و اما تغییرات دکوراسیون نوروزی

از سالن پذیرایی شروع کنید

در ابتدا، می توانید دیوارها را رنگ آمیزی کنید. با استفاده از رنگ های اکریلیک موجود در بازار و تهیه غلطک، دیوارها را نقاشی کنید. این رنگ ها کمترین بو را دارند و زود هم خشک می شوند و حلال آن، آب است.

قبل از رنگ کردن، اگر قسمت هایی از دیوار، حفره دارد یا کنده کاری است، ابتدا با استفاده از بَتونه، حفره ها را بپوشانید تا یکدست و صاف شود. بعد رنگ آمیزی دیوار را انجام دهید.

نقطه کانونی منزل

نقطه کانونی، قسمتی است که با چیدمان وسایل و دکوراسیون، بیشتر در معرض دید قرار دارد. برای مثال: محل قرارگیری تلویزیون این ویژگی را دارد. می توانید برای دیوار پشت تلویزیون از کاغذ دیواری استفاده نمایید. یا به جای رنگ آمیزی، از کاغذ دیواری، برای کل دیوار استفاده کنید. نه تنها برای خرید آن باید هزینه زیادی بپردازید، بلکه باید یک شخص حرفه ای را برای نصب کاغذ دیواری به منزل بیاورید و دستمزد آن را هم جداگانه پرداخت کنید. با این حال؛ می توانید از گزینه دیگر با هزینه ی کمتر استفاده کنید. از دیوارپوش های فومی چسب دار استفاده کنید که نصب آن بسیار راحت است. و هزینه ی کمتری هم دارد و می توانید نصب آن را خودتان انجام دهید. این دیوارپوش ها، مانند عایق صدا عمل می کنند. بنابراین؛ می توانید در هر قسمت از دیوار منزل، از این دیوارپوش ها که در طرح های متفاوتی در بازار موجود است استفاده نمایید. (مقاله، تی وی روم چیست، در مجله تاوا را مطالعه نمایید)

دکوراسیون عید نورورز

استفاده از گیاهان آپارتمانی

گیاهان حس طراوت و تازگی را القاء می کنند. بنابراین؛ وجود حتی یک گلدان در هرخانه ای نیاز است. علاوه بر زیبایی به پاکسازی هوا هم کمک می کند. از گیاهانی مانند: سانسوریا، پتوس و … که نگهداری آن راحت است استفاده کنید.

گیاهان آپارتمانی

تغییر پرده

در فصل بهار، بهتر است پرده ها را کنار بزنید تا از گرما و نور خورشید بهره ببرید. اگر پرده های منزل شما ضخیم است به جای آن از پرده های نازک تر که حریر هستند و در رنگ های شاد و متفاوتی وجود دارند، استفاده کنید. بهتر است رنگ پرده ها با مبلمان یا فرش همخوانی داشته باشد.

پرده اتاق پذیرایی

عوض کردن پارچه ی مبل

اگر پارچه ی مبلمان شما قدیمی و رنگ و رو رفته است، می توانید در بازار، پارچه مبل در رنگ و طرح دلخواه خود را خریداری کنید و مبل خود را به رویه کوبی بدهید تا تغییرات را انجام دهند. اما؛ اگر این کار، برای شما هزینه بردار است، می توانید مبلتان را بشویید، و این کار را، به مبل شویی شهرتان بسپارید. با این کار، مبلمان شما، نو جلوه می دهد. این شستشو در منزل انجام می شود و نیاز نیست مبل را از منزل خارج کنید. و در نهایت دکوراسیون مبلمان را به کلی تغییر دهید.

استفاده از کوسن

اگر کوسن های مبل منزل خود را کنار گذاشته اید؛ در تصمیم خود تجدیدنظر کنید و از پارچه های شاد و رنگی که تنوع زیادی دارد، برای کوسن ها استفاده کنید. از رنگ هایی استفاده کنید که با سایر دکوراسیون منزلتان هماهنگی داشته باشد.

کوسن در دکوراسیون منزل

استفاده از دیوارکوب و آینه های دکوراتیو

در قسمتی از دیوار که خلوت است، می توانید از دیوارکوب ها مانند: بشقاب های سفالی دیوار کوب که با رنگ  و طرح های جذابی که توسط بانوان کشورمان عرضه می شوند، استفاده کنید. یا از آینه های دکوراتیو که معمولا در اشکال نامنظم و تیکه ای (پازلی) وجود دارند که استفاده از آن، علاوه بر زیبایی، انعکاس نور افزایش می باید.

آینه دکوراتیو در دکوراسیون

تغییرات در آشپزخانه

کابینت ها، بیشتر در معرض دید قرار دارند. اگر از پس هزینه ها بر می آیید، سعی کنید کابینت های قدیمی را عوض کنید. آشپزخانه قلب خانه است و لازم است، همیشه تمیز و مرتب باشد. اما اگر تعویض کابینت برای شما هزینه بردار است و از طرفی هم از طرح و رنگ های کابینت آشپزخانه خود خسته شده اید، یا به علت ضربه، رنگ پریده شده است یا فلزی و قدیمی است، راهکار کم هزینه ای وجود دارد.

اگر کابینت شما فلزی یا طرح چوب است فرقی نمی کند؛ مهم این است که سطح صافی داشته باشد؛ زیرا بتوانید از برچسب های مخصوص کابینت که تنوع طرح و رنگ زیادی دارد و معمولا هم در طرح های چوب است، استفاده نمایید. البته چسباندن آن به دقت بالایی نیاز دارد. راه کم هزینه ی دیگر، رنگ کردن کابینت ها می باشد که ابتدا نیاز است سطح مورد نظر را به خوبی سمباده بکشید تا رنگ های اضافه آن بریزد و بعد، شروع به رنگ آمیزی نمایید.

کاشی های آشپزخانه

شاید فکر کنید که برای تغییر کاشی های آشپزخانه، حتما باید آن ها را به کلی تعویض کنید و کاشی های جدید جایگزین آن نمایید. تعویض کاشی ها و جایگزین کاشی های جدید را، در زمان بازسازی منزل موکول کنید. حال؛ اگر کاشی های آشپزخانه خیلی قدیمی هستند، همانطور که در بالا هم گفتیم، می توانید از دیوارپوش های فومی که در طرح های متفاوتی مانند: طرح آجر و… وجود دارد، در کاشی های بین کابینت خود استفاده نمایید.

دیوارپوش فومی
منبع: talghiran.ir

استفاده از شلف

با استفاده از شِلف ها که هم به شکل و طرح چوب و هم به شکل فلزی هستند، برای نظم دادن آشپزخانه استفاده نمایید.

استفاده از شلف در دکوراسیون

استفاده از شمع

خوشبختانه تنوع و رنگ شمع ها بسیار زیاد و شکیل هستند. شمع ها را در سینی های دکوراتیو که بسیار ترند شده است بگذارید. به این صورت که سینی دکوراتیو در وسط میز پذیرایی قرار دهید و به سلیقه ی خود، در آن وسیله های دکوری بگذارید. که البته پیشنهاد ما استفاده از شمع است. با تمام سبک های دکوراسیون هماهنگ هستند و فضای زیباتری را ایجاد می کند.

در آخر

استفاده از رنگ ها، مانند رنگ کردن دیوارها و وسایل چوبی، تغییر چشمگیری را به همراه دارد. برای رنگ دیوار و چوب از رنگ اکریلیک استفاده نمایید. و حتما از غلطک برای رنگ استفاده کنید. زیرا کار تمیز تر انجام می شود.

پیشنهاد می کنیم زیاد خود را درگیر تجملات نکنید و با مطالعه ی سایت های مختلف و اغراق های بیش از حد آن، اجتناب کنید و ذهن خود را درگیر نکنید و خود را گرفتار هزینه های بالا ننمایید. و در حد توان مالیتان قدم بردارید. ما در این مقاله سعی کردیم، تغییرات در هزینه های پایین را برای شما بیان کنیم. امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

2 دیدگاه ها

  1. محبوب

    Warning: printf(): Too few arguments in /home10/tavamelk/public_html/wp-content/themes/homeo/inc/functions-frontend.php on line 576
    |پاسخ
    |پاسخ

    خیلی عالی بود.همه چی به خوبی توضیح داده شد.مرسی

    • بهاره رهبر

      Warning: printf(): Too few arguments in /home10/tavamelk/public_html/wp-content/themes/homeo/inc/functions-frontend.php on line 576
      |پاسخ
      |پاسخ

      سپاسگذارم، پیشنهاد میکنم از سایر مطالب سایت نیز دیدن کنید.

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)