7 نکته مهم برای خانه اولی ها قسمت دوم

خانه اولی ها

در قسمت قبل درباره، برای خرید خانه اولی ها توضیحاتی دادیم. در این قسمت هم، نکات مهمی را بیان کردیم که تکمیل کننده ی قسمت اول می باشد.

خرید خانه، کاری زمان گیر و چالش برانگیز است، هنگامی که برای اولین بار، قصد خرید خانه دارید، یا به اصطلاح خانه اولی هستید، نگرانی در مورد خرید ملک مناسب، مطرح می شود، اما اگر با اطلاعات کامل، وارد مرحله خرید و معامله شوید، می توانید بدون استرس، یک انتخاب دقیق و درستی داشته باشید.

در هر صورت، مراحل و جزئیات زیادی وجود دارد که باید، هنگام خرید خانه آنها را در نظر گرفت.

با ما همراه باشید، تا ادامه نکات پر اهمیت، برای خانه اولی ها را بررسی کنیم.

WhatsApp Image 2021 09 19 at 3.32.48 PM

1. عایق بندی و بهره وری انرژی

یکی از مسائل مهم و قابل توجه، شرایط عایق بندی خانه است، اگر خانه قدیمی ساز است، عایق بندی، مزایای فراوانی دارد، که کاربردی ترین آن، مصرف انرژی کمتر و کاهش هزینه ها است. علاوه بر این، استفاده از عایق، صدا را عبور نمی دهد که این مسئله، برای شهرهای بزرگ، مانند: تهران، که آلودگی صوتی یکی از معضلات آن است، مسئله ای با اهمیت می باشد.

2. کپک زدگی دیوار و اشکال در لوله کشی

یکی دیگر از مواردی که، حین خرید خانه باید رعایت کنید، دقت به وضعیت لوله های آب می باشد. البته به دلیل اینکه لوله ها توکار هستند و قابل دیدن نمی باشند، توجه به چند مورد از نکات دیگر، می تواند به شما کمک کند، مثلا: درون کابینت را چک کنید که کپک زدگی، اطراف لوله های زیر سینک نباشد، رشد کپک ممکن است، نشانه نشتی سیستم لوله کشی باشد.

3. هزینه شارژ

اکثر ساختمان ها، هزینه های مشخصی دارند که به آن، هزینه ی شارژ ساختمان می گویند. هزینه هایی مانند: نظافت راه پله ها، مشاعات، موتورخانه، استخر، باغبان، حقوق سرایداری و… می باشد. لازم است بدانید که، اگر قصد دارید در مجتمع های مسکونی یا برج، سکونت کنید، هزینه های شارژ در این ساختمان ها، بیشتر است.

در کل، بهتر است قبل از خرید خانه، در رابطه با هزینه شارژ ساختمان و نحوه محاسبه آن، پرس و جو کنید تا پس از خرید خانه با مشکل رو به رو نشوید.

4. هزینه های پنهان خرید خانه

پیش از شروع مراحل خرید خانه، احتمالأ محاسبات لازم را انجام داده اید و برای پرداخت قسط وام، یا سایر قسط های دیگر، هزینه های خانه و… برنامه ریزی کرده اید.

قبل از ورود و سکنی در خانه، باید مبلغی جهت وام، دعوت از کارشناس برای بررسی خانه و هزینه های خانه قبلی تان کنار بگذارید، که این ها جزء هزینه های پنهان خرید خانه می باشد. نکته مهم دیگر، بین هزینه های پنهان خرید خانه، که باید در نظر گرفته شود، هزینه مشاور املاک است. همچنین، اگر قصد بیمه کردن خانه را دارید، باید هزینه بیمه هم به هزینه های پنهان خرید خانه شما افزوده شود.

برخی از افراد، تمایل دارند که قسمت هایی از خانه را تغییر شکل دهند و آن را به سلیقه خود دیزاین کنند. حتی اگر، وارد خانه ای نوساز هم، شوید ممکن است، بخواهید دستگیره ها را عوض کنید یا درب کابینت ها را کشویی کنید، که همه این ها، نیازمند بودجه و جزء هزینه های پنهان خرید خانه هستند.

هزینه اسباب کشی نیز، جزء مهم ترین مواردی است که باید، میان هزینه های پنهان خرید خانه در نظر بگیرید.

خانه اولی ها

5. موقعیت خانه

هنگامی که، در حال پیدا کردن خانه هستید، موقعیت محله را هم زیر نظر داشته باشید و به آن دقت کنید، از قیمت سایر خانه ها مطلع شوید، به امکانات موجود در خانه دقت کنید. همچنین، محله را از نظر نزدیکی به وسایل حمل و نقل عمومی، فروشگاه ها، پارک ها و مدارس و… بررسی کنید.

6. دسترسی به مسیر های اصلی

زمانی که برای بازدید خانه، وارد محله ای می شوید، قطعأ در طول مسیر به خیابان های اصلی، فرعی، تابلوی کوچه ها و بن بست ها نگاهی می اندازید، شاید ابتدا که وارد محل می شوید، به آدرس و زمان رسیدن به مقصد، توجه می کنید؛ اما در آینده که خانه مورد قبول خود را پیدا کردید، این دقت شما به کمک تان خواهد آمد.

اگر روزانه با اتومبیل شخصی خود در رفت و آمد هستید، باید توجه بیشتری به عرض خیابان ها و کوچه ها داشته باشید، به دلیل اینکه، انتخاب محل های با کوچه های باریک و بن بست یا خیابان های یک طرفه، دسترسی سریع و آسان به خانه را برای شما دشوار می سازد و شما را مجبور میکند تا برای رسیدن به خانه خود، مسیر های فرعی زیادی را طی کنید، دسترسی به مسیر های اصلی در انتخاب محله، بسیار مهم است و باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد.

7. نزدیکی به مدرسه و محل کار

نزدیک بودن خانه به محل کار، در انتخاب محله، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. تمامی افراد شاغل به دنبال خانه ای هستند که به محل کارشان نزدیک باشد، تا بتوانند به راحتی و به موقع در محل کارشان، حضور داشته باشند، از طرف دیگر، نزدیک بودن محل زندگی به محل کار، در هزینه های رفت و آمد مؤثر است، خصوصأ، اگر با اتومبیل شخصی خود، مسافت خانه تا محل کار را طی کنید. نزدیک بودن خانه و محل کار، کاهش مصرف سوخت، کمتر شدن هزینه های استهلاک ماشین و در مجموع، سبب کاهش هزینه های نگهداری خواهد شد.

نزدیک بودن مدرسه به خانه برای خانواده هایی که دانش آموز دارند، بسیار با اهمیت می باشد. زیرا نزدیک بودن خانه به مدرسه، این امکان را برای خانواده ها فراهم می سازد تا بیشتر، وضعیت درسی فرزند خود را با حضور در مدرسه، پیگیری کنند.

بهتر است، زمان انتخاب محله به کیفیت خدمات آموزشی مدارس، نیز توجه کنید، زیرا عدم کیفیت سطح آموزشی، ممکن است هزینه های مدارس غیر انتفاعی را بر دوش شما بگذارد که در کنار آن، هزینه های رفت و آمد تحصیلی نیز، باید مورد توجه قرار گیرد.

بنابراین، نزدیک بودن محل کار و مدرسه، یکی از عوامل مؤثر در انتخاب محله و خانه است؛ زیرا برای مراجعه به این مکان ها، در هزینه های رفت و آمد صرفه جویی می شود و همچنین، در مجموع هزینه های ماهانه نیز، تأثیر گذار است.

تأثیر انتخاب محله مناسب برای سرمایه گذاری در این حوزه، با ریسک زیادی همراه شده است، اگر قبل از خرید خانه، در انتخاب محله دقت کنید، قطعأ سرمایه گذاری شما، سود به همراه دارد، زیرا رشد قیمت مسکن در منطقه خوب، همواره صعودی بوده و ریسک کمتری را به همراه دارد. البته دقت کنید، سرمایه گذاری ملک، یک سرمایه گذاری بلند مدت است و برای رسیدن به سود چشمگیر، باید صبور باشید.

تعیین قرار نهایی خانه اولی ها با صاحب خانه

پس از گذراندن و اطمینان از تمام موارد بالا برای خرید خانه و توافق اولیه با صاحب خانه، با مشاور املاک و صاحب خانه، قرار بگذارید تا کارهای نهایی انجام و قرارداد منعقد شود، همچنین؛ حین عقد قرارداد، مجددا وضعیت پرداخت، زمان تحویل خانه و سهم مشاور را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

امیدواریم مطالب گفته شده در این محتوا، برایتان مفید واقع شده باشد، در صورتی که علاقه دارید، مقاله های بیشتر در زمینه مشاور املاک مطالعه کنید، به صفحه مجله تاوا در سایت تاوا ملک مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)