نشانه های مشاور املاک خوب

نشانه های مشاور املاک خوب

نشانه های مشاور املاک خوب را بدانید تا آگاهی بیشتری نسبت به مشاوران املاک و معاملاتی که انجام می دهید داشته باشید.

شما برای خرید و اجاره یا حتی فروش ملک به آژانس های املاک مراجعه می کنید، اما بسیار حائز اهمیت است که به چه مشاور املاکی مراجعه کنید که اطلاعات کافی و درست در اختیار شما قرار دهد تا بعدها متحمل ضرر و زیان های ناشی از معاملات نشوید.

جالب است بدانید در منطقه ی تنکابن(شهسوار) بیش از هزار بنگاه معاملات املاک با مجوز پروانه کسب در حال فعالیت می باشند، اما املاک های محدودی وجود دارد که از پایه و اساس به کیفیت کار خود اهمیت ویژه دهند.

متأسفانه برخی از مشاوران املاک، بدون هیچ تلاشی فقط با گذراندن چند ساعت از آموزش های ابتدایی، اتحادیه ها، آن ها را مشاور املاک می نامند و مجوز می دهند که این نشان از عدم اطلاعات کافی برای یک مشاور املاک را به همراه دارد.

مشاور املاک کیست؟

مشاور املاک و مستغلات در واقع نماینده ی خریداران یا فروشندگان املاک و مستغلات هستند.

مشاوران املاک کسانی هستند که با گذراندن دوره های آموزشی و تحصیلات بتوانند به مراجعه کنندگانی که قصد خرید و سرمایه گذاری ملک دارند مشاوره و توصیه های تخصصی ارایه دهند.

مشاور املاک شخصی است که در زمینه ی خرید و فروش ملک، خدمات ارائه می دهد. البته وظایف مشاور املاک، محدود به مشاوره نمی باشد. علاوه بر این، زمینه های انجام یک معامله را به بهترین شکل، به وجود آورد.
از آنجایی که شغل مشاور املاک مرتبط با قوانین حقوقی می باشد، یک مشاور املاک علاوه بر مشاوره باید به قوانین حقوقی هم مسلط باشد.

نشانه های مشاور املاک خوب

وظایف حقوقی مشاور املاک

مشاور املاک، صرفا باز کردن یک مکان و گذراندن اوقات فراغت و بستن قرارداد نیست بلکه، مشاوران املاک ضامن صحت حقوقی قراردادها می باشند و اگر مشکلی در معاملات به وجود آید باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

یکی از مهم ترین وظایف مشاور املاک در هنگام عقد قرارداد، توجه به هویت طرفین معامله می باشد؛ مشاور املاک باید در کمال بی طرفی، معاملات را انجام دهد و برای تشخیص هویت طرفین معامله باید اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی طرفین را مورد اعتبارسنجی قرار دهد، اگر مشاور املاک مدارک شما را مورد ارزیابی قرار داد از او بخواهید تا مدارک طرف مقابل شما را هم بررسی نماید و به اطلاع شما برساند.

نوشتن قولنامه هم یکی دیگر از وظایف مشاوران املاک می باشد، قولنامه سندی است مکتوب بین طرفین معامله که جزئیات معامله در آن ذکر شده است.

مشاور املاک، وظیفه ی کنترل معامله از آغاز تا انجام را دارد.

مشاور املاک باید در ابتدای معامله، حق الزحمه ی خود را مشخص نماید، تعرفه ی حق الزحمه ی مشاورین را از صنف مشاوران املاک دریافت کنید و از پرداخت هرگونه مبالغ اضافه اجتناب کنید.

نشانه های مشاور املاک خوب

شرایط مشاور املاک معتبر

مشاوران املاک باید پروانه کسب داشته باشند

اعتبار پروانه کسب 5 ساله می باشد.

داشتن مدرک کارشناسی حقوق یا مدرک فنی مشاور املاک

املاک هایی که در یک مکان تجاری، بدون رعایت مسائل روز ملکی مشغول فعالیت هستند، معمولأ افرادی هستند که چند شغله یا بازنشسته ی ارگان هستند که برای گذراندن اوقات فراغت، خود را مشغول می سازند.

در مقابل، آژانس های املاک حرفه ای با مدرک کارشناسی حقوق یا فنی مشاور املاک و پرداخت هزینه هایی از جمله: حقوق کاربران، حقوق مشاوران و… یک هدف را دنبال می کند آن هم جلب رضایت و حفظ منافع مشتری می باشد. زیرا مسیر صحیح املاک را تضمین می کند.

داشتن حساب های مجازی

امروزه شاهد پیشرفت علم و فناوری در زمینه ی علوم ارتباطات هستیم، فضای مجازی بخش مهمی از زندگی ما را احاطه کرده است، به گونه ای است که درصدی از افراد جامعه از این طریق کسب درآمد دارند که یکی از این کسب و کارها در زمینه مشاور املاک می باشد.

یک مشاور املاک بروز و حرفه ای، کار خود را با این علم تطبیق می دهد و در کنار داشتن مشاورین املاک، وب سایت های مربوط به املاک خود را راه اندازی نموده است و با ایجاد حساب مجازی مانند اینستاگرام و…کسب و کار خود را گسترده تر کرده اند که تمام این فعالیت ها در راستای اطلاع رسانی درست برای مشتریان می باشد.

برای مشتری ارزش قائل شود

مشاور املاکی را انتخاب نمایید که برای خواسته ی شما ارزش قائل باشد، زمانی که مشتری درخواست بازدید ملکی را دارد ولی مشاور املاک تا قبل از انجام معامله، با بیان اینکه، هنگام معامله ملک را نشان خواهیم داد، از معامله و مراجعه مجدد در اینگونه مشاور املاک اجتناب نمایید، زیرا قصد دارند مشتری را در مضیقه قرار دهند تا از جزئیات ملک غافل شوند.

کد رهگیری به مشتری بدهد

یک مشاور املاک معتبر، باید بعد از انجام معامله به شما کد رهگیری بدهد و آن را در قرارداد ثبت نماید، زیرا قراردادهای فاقد کد رهگیری، اعتبار قانونی ندارند، اگر مشاور املاکی از دادن کد رهگیری به شما طفره رفت به او اعتماد نکنید زیرا ممکن است، عضو اتحادیه ها نباشند.

اطلاعات حقوقی داشته باشد

داشتن اطلاعات حقوقی، مشاوران املاک باید تا حدودی مانند مشاوران حقوقی برخورد نمایند، تا بتوانند به تمام سؤالات حقوقی که ممکن است ذهن مشتری را درگیر کند پاسخ دهند و راه حل های درست و قانونی پیش پای او قرار دهند.

داشتن دانش و مهارت قوی در زمینه املاک

مشاوران املاک باید در زمینه شغلی خود متخصص و حرفه ای باشند.

فرصت تصمیم گیری به مشتری را بدهد

مشاوران املاک، موظف هستند به مشتری فرصت تصمیم گیری بدهند و از هرگونه عجله و شتاب در معاملات بپرهیزند.

قرار دادن املاک در وبسایت

یک مشاور املاک باید ملک های دریافتی خود را با جزئیات در وبسایت خود قرار دهند تا افراد با توجه به بودجه و شرایط مدنظرشان ملک دلخواه خود را بیابند.

قدرت پاسخگویی به مشتری را داشته باشد

قدرت پاسخگویی به تمام سؤالات مشتری را داشته باشد؛ انتظار می رود وقتی شخصی به عنوان مشتری وارد بنگاه معاملاتی می شود، مشاوران املاک در کمال آرامش پاسخگوی تمام سؤالات و دغدغه های آنها باشد و مشتری را با ذهنی آرام بدرقه کند تا شخص بتواند تصمیم درست برای آینده ی معاملاتی خود بگیرد.

انجام معاملات بدون اشتباه

در نهایت یک مشاور املاک خوب باید به مشتریانش ارزش و اعتبار دهد، مشاوره ها و معاملات مشتری باید در اتاقی مجزا و در جوی سالم و بدون تنش انجام شود. از مشکلات مکان های کوچک، دخالت سایر افراد و رفت و آمد در این مکان ها می باشد که ممکن است در هنگام نوشتن با اشتباه و خطا مواجه و ضرر و زیان ناشی از آن را متحمل شوید. 

نشانه هانشانه های مشاور املاک خوبی مشاور املاک خوب

کلام آخر

نکته ای که حائز اهمیت است اینست که به دلیل دریافت هزینه معاملات توسط مشاوران املاک، اغلب خریداران و فروشنده ها به دلیل ارتباط فامیلی، دوستی و… با یکدیگر توافق می کنند تا به بنگاه نروند و بین خودشان قراردادی می نویسند.

باید بدانید که این کار، مخاطره آمیز می باشد و مشکلاتی را بعدها برای شما به همراه دارد؛ زیرا کار املاک، صرفا نوشتن قرارداد در یک کاغذ نیست، بلکه قراردادی که در بنگاه نوشته می شود و بابت آن، مبلغی هم دریافت می کنند بار حقوقی دارد و قابل استناد در هر محکمه ای می باشد.

برای انتخاب یک بنگاه معاملاتی چه مواردی برایتان مهم است؟نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)