سرمایه گذاری در تنکابن

سرمایه گذاری در تنکابن

سرمایه گذاری در تنکابن، به عنوان یک سرمایه گذاری پرسود، تلقی می شود. البته با توجه به وضعیت فعلی کشور که تورم در سطح بالایی قرار دارد، سرمایه گذاری کمی مشکل شده است. بنابراین، افراد، نیاز به آگاهی و اطلاعات بیشتری دارند تا بتوانند، سرمایه خود را به سود، تبدیل کنند. در نظر داشته باشید که، پس انداز یک میلیارد تومان، برای یک کارمند یا کارگر، بسیار دشوار می باشد. در نتیجه، خرید آپارتمان یا زمین برای این گونه افراد، دور از تصور است.

اما با وجود این چالش ها، خرید ملک در شمال کشور، به خصوص در غرب مازندران، شهر سرسبز و خوش آب و هوای تنکابن، بسیار بازار داغ و پر سودی دارد و خواهد داشت. از جمله مناطق این شهر می توان به  قلعه گردن، نعمت آباد، سلیمان آباد، سلیم آباد، اشاره کرد.

هدفتان را از سرمایه گذاری مشخص کنید

قبل از هر اقدامی، ابتدا هدف خود را با توجه به توانمندی های خود مشخص کنید. می خواهید سود و سرمایه  شما، از طریق اهداف کسب و کاری باشد یا تنها، با خرید و فروش زمین به سود دست یابید؟ برای مثال: اگر می خواهید، باغ یا زمین کشاورزی بخرید، چون در مناطق شمالی، دسترسی به آب کافی وجود دارد، می توانید با هدف کسب و کار، مانند: پرورش ماهی، زراعت و… بپردازید، یا می توانید زمینی را خریداری نمایید، که امکان تغییر کاربری آن وجود داشته باشد، مانند بافت باغات. پس، در این مسیر شما با تغییر کاربری زمین، می توانید زمین خود را به قیمت بالاتری بفروشید و سود نمایید.

سرمایه گذاری ملکی

چرا سرمایه گذاری در تنکابن پیشنهاد می شود؟

هدف از سرمایه‌گذاری کسب سود است. باید مناطقی را مورد هدف قرار دهید که باعث رشد سرمایه شما شود. می‌توان گفت شمال کشور، فاکتورهای زیادی برای رشد سرمایه دارد. که در ادامه، به تفصیل به آن می پردازیم.

سرمایه گذاری ملکی
  • منطقه هایی که به عنوان گردشگری شناخته می‌شوند، قطعاً ارزش سرمایه‌گذاری در آن هم افزایش می‌یابد. زیرا کسب و کارها در آن، بیش از حد متوسط، رونق می یابد و همچنین باعث رفت و آمد بیشتر می‌شود. بنابراین امکانات بیشتری هم در دسترس است.

  • قیمت زمین در این مناطق، ثابت مانده است. بنابراین، ملک با قیمت مناسب، یافت می‌شود و خرید و سرمایه‌گذاری برای قشر متوسط جامعه مهیا است.

  • تنکابن در مسیر چالوس به رامسر قرار دارد و پروژه احداث ساخت آزاد راه چالوس به رامسر به تصویب نهایی رسیده است.

  • اکثر روستاهای تنکابن، دارای امکاناتی از قبیل: بانک، درمانگاه، فروشگاه‌های مواد غذایی می باشند و برای دسترسی به این مراکز، نیاز نیست مسافت زیادی را طی کنید.

  • روستاها به سمت رشد و پیشرفت حرکت می‌کنند و همچنین؛ موقعیت جغرافیایی این منطقه با چشم اندازهای بی نظیری که دارد، باعث افزایش قیمت زمین و ملک می شود و در نتیجه سود را برای شما به همراه دارد.

  • شهرک های مدرن و زیبا و با امنیت بالا در بعضی مناطق، در حال شکل گیری هستند و این امکان برای شما فراهم است که، ویلایی را در شهرک پیش خرید کنید و به سود برسید.

  • شهرستان تنکابن یک منطقه ی مرزنشین می باشد که در دایره ی، توسعه ی شهرسازی کشور به عنوان شهرستان توریست پذیر، شناخته شده است.

سرمایه گذاری در تنکابن

در شمال کجا زمین بخریم؟

موقعیت ملک را در نظر بگیرید: مسلما موقعیت ملک، در میزان رشد و سود آوری بسیار اهمیت دارد. اگر، می خواهید در ملکی سرمایه گذاری کنید که، جنبه ی تفریحی گردشگری داشته باشد، اگر به جنگل یا دریا نزدیک باشد، ارزش بالایی برای سرمایه گذاری دارد. بنابراین؛ ملک هایی که دارای چشم اندازهای کوه و دریا باشد، یا به مناطق جنگلی یا ساحلی نزدیک باشد، ارزش بیشتری برای سرمایه گذاری دارند. یا اگر می خواهید با خرید ویلا سرمایه گذاری کنید، چشم انداز آن بسیار اهمیت دارد.

آینده و امکان رشد ملک: برخی از املاک، در مناطقی قرار دارند که در آینده پتانسیل رشد و پیشرفت را دارا هستند. مثلا خرید زمین در اطراف شهر، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است، زیرا؛ این مناطق، به مرور زمان رشد می کنند. دسترسی به امکانات هم یک موضوع اثر گذار در ارزش ملک است. بنابراین؛ مناطقی را شناسایی و انتخاب کنید که در حال جذب امکانات بیشتری هستند.

می توان گفت، مناطق شمالی مانند: رامسر، تنکابن(شهسوار) و روستاهای اطراف آن، مانند: (سلیمان آباد، سلیم آباد، خشکرود و…)، نشتارود، عباس آباد، موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارند و بهترین گزینه، برای خرید زمین و سود آوری می باشند. در تنکابن، امکان رشد زیادی در آینده وجود دارد، زیرا؛ تنکابن دارای ظرفیت های قابل توجهی، مانند: ساحلی، دریایی، آبگرم طبیعی، رودخانه ها، روستاهای زیبا، طبیعت بکر، ظرفیت های کشاورزی و گل و گیاه و… می باشد.

سرمایه گذاری در تنکابن
زمین با چشم انداز کوه

سرمایه گذاری امن با توجه به نکات حقوقی

زمین های منابع طبیعی: مطمئن شوید زمینی که به شما معرفی می شود، جزو منابع طبیعی نباشد. حتماً قبل از انجام معامله از اداره کل منابع طبیعی در خصوص زمین مورد نظر استعلام بگیرید.

 از معتبر بودن اسناد و مدارک و فروشنده اصلی اطمینان حاصل کنید، حتی اگر، موقعیت جذابی به شما معرفی شد با شتاب عمل نکنید و در ابتدا، مالک اصلی زمین را پیدا کنید و اگر مالک اصلی مشخص نبود، اقدام به امضای قرارداد نکنید و همچنین اگر اسناد و مدارک مورد نظر معتبر نبود، هرگز ریسک انجام معامله را نپذیرید.

 کاربری زمین: اگر هدف شما خرید زمین و تغییر کاربری آن است، حتماً استعلامات مورد نیاز را دریافت کنید و از امکان تغییر کاربری آن اطمینان حاصل کنید.

کلام آخر

 هر شهر یا منطقه، موقعیت های مختلفی دارند و ارزش سرمایه گذاری در آن ها هم متفاوت می باشد، بنابراین؛ به دقت منطقه را بررسی کنید تا انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاری را داشته باشید.

اگر تصمیم به سرمایه گذاری گرفته اید، حتما به نکات حقوقی آن توجه کنید. و قبل از هر اقدامی، حتماً از افراد متخصص در این زمینه، مشاوره دریافت کنید. مجموعه تاوا، صداقت و انصاف را پیشه خود قرار داده تا مشتریان بتوانند با حفظ منافع خود و با خیالی آسوده، اقدام به انجام معاملات نمایند.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)