نکات مهم برای خرید ویلا در تنکابن

نکات مهم خرید ویلا

امروزه با توجه به افزایش مشکلات شهرنشینی، مانند آلودگی هوا، شلوغی، استرس، اکثر افراد با هدف سرمایه گذاری، اقامت دائم و مسافرت به دنبال تهیه یک ویلا در منطقه بکر و خوش آب و هوا هستند.

شمال کشور به علت وجود جنگل های سرسبز، دریا، و آب و هوای پاک، همیشه مورد علاقه همه ی ماست.

کافیه فقط چند روزی تعطیلی داشته باشیم، تا خودمون رو برای سفر به شهرهای شمالی آماده کنیم.

اگر شما قصد خرید ویلا در شهرهای شمال ایران را دارید توصیه می کنیم تا پایان این مطالب همراه تاواملک باشید.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد خرید ویلای جنگلی یا ساحلی به مقاله ای با همین عنوان در مجله تاوا مراجعه فرمایید.

نوع ویلا

چه نوع ویلایی مدنظر شماست؟ ویلای شخصی یا ویلای شهرکی؟ ویلای یک طبقه یا دوبلکس؟ ویلای جنگلی یا ساحلی؟ هرکدام از این ویلاها مزایا و معایبی دارند که قبل ازخرید باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

یکی از مطالبی که در خرید ویلا همیشه مورد توجه است، عدم حضور همیشگی شما در ویلا است که باعث بروز خساراتی از جمله دزدی، عدم آبیاری درختان و در نهایت خشک شدن آن ها، قطع و وصل برق و امکان آتش سوزی، رطوبت گیری ویلا به علت بارندگی زیاد در منطقه تنکابن می باشد.

 یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از این اتفاقات مهم، خرید ویلای شهرکی است. اکثر شهرک‌ها معمولا دارای حراست و سرایدار هستند و افرادی نیز در این شهرک‌ها مسئول رسیدگی و نگهداری از ویلاها می‌باشند، اما برخی مشتریان به واسطه روحیات و کاربری ویلا ترجیح می‌دهند ویلایی شخصی و دنج، داشته باشند و محیط شلوغ شهرک را دوست ندارند.

انتخاب بین ویلای ساحلی و جنگلی همیشه سخت است، چرا که هر کدام مزایا و معایبی دارند. 

ویلاهای ساحلی دارای دسترسی بهتر، نزدیکی به اماکن مهم شهری مانند مراکز خرید، مراکز درمانی و شهربازی هاست و از طرفی چشم انداز دریای کاسپین را نمی شود نادیده گرفت اما ویلای ساحلی در فصول سرد سال امکان رطوبت گیری (خسارت به ساختمان ویلا) بیشتر است و در فصول گرم هوای شرجی برای هر مهمانی آزار دهنده است.

خرید ویلای جنگلی یا ساحلی

و اما ویلای جنگلی؛ 
با خرید یک ویلای جنگلی به محیط آرام و دور از شلوغی شهر، سفر کنید و تجربه لذت بخشی از هوای مطبوع جنگل و چشم انداز های زیبا و تکرار ناشدنی، رود ها و چشمه های طبیعی کسب کنید.

ممکن است روستایی که ویلای شما در آن واقع است از امکانات رفاهی، همچون درمانگاه، سوپرمارکت و … دور باشد و دسترسی سریع به این مراکز دشوار باشد.

در مواردی رسیدن به ویلا در فصول سرد به علت بارش باران و برف و همچنین صعب العبور جاده های خاکی روستایی بدون اتومبیل شاسی بلند (SUV) امکان پذیر نمی باشد.

خرید ویلا جنگلی یا ساحلی

کیفیت ساخت ویلا

در ساخت ویلا، مصالح و متریال به کار رفته در ساختمان اهمیت بسیار دارد. به ویژه اگر ویلا در مناطق آب‌ و هوایی مرطوب و بارانی باشد، این امر اهمیت بیشتری پیدا می کند.

توصیه ما این است که در رابطه با بررسی کیفیت ساخت ویلا، سعی کنید در مورد سازنده ی آن تحقیق و پرس‌وجو کنید و مطمئن شوید که مجری، سابقه خوب در اجرا و از مصالح ساختمانی با کیفیتی در ساختن ویلا استفاده کرده است.

قیمت ویلاهای اطراف

برای اطلاع از قیمت حدودی ویلا، بهتر است به آن منطقه ای که ویلا در آن واقع شده است، مراجعه کنید و از همسایگان، قیمت ملک در آن منطقه را جویا شوید تا به دلیل ناآگاهی و بی‌اطلاعی سرتان کلاه نرود.

به خاطر داشته باشید که امکانات ویلا، متریال به کار رفته و سن بنا در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد.

سیستم هوشمند سازی ساختمان

امروزه تکنولوژی جایگاهی ثابت و دائمی در زندگی روزمره دارد. در دنیای جدید هر روز با کلمات و اصطلاحات جدید رو به رو می شوید. در بین این تفسیرات، احتمالا نام ساختمان هوشمند را شنیده اید یا شاید در مجله ای به آن برخورده باشید.

یک ساختمان هوشمند، خانه یا ساختمان مدرنی است که تمام اجزا و لوازم برقی آن به وسیله یک سیستم مرکزی یکپارچه شده که به خوبی با هم کار می کنند.

در خانه هوشمند شما می توانید هر کجای دنیا که باشید، به راحتی ساختمان را کنترل کنید. شما می توانید هر زمانی برای بخش های مختلف خانه برنامه هایی از پیش تعیین شده، داشته باشید، یا در زمان هایی که در خانه حضور ندارید، می توانید بر اتفاقات منزل خود نظارت کنید.

ساختمان هوشمند مزیت های بسیاری دارد که از جمله مزایای آن می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی، امنیت بالا، رفاه و احساس آرامش ساکنان اشاره کرد.

در زمینه هوشمند سازی ساختمان تنوع محصولات، بسیار زیاد است و کاربرد این تجهیزات با یکدیگر متفاوت است و بر اساس هدف طراح مورد استفاده قرار می گیرد که در ذیل به مواردی اشاره می کنیم.

  1. دستگیره هوشمند

  2. ماژول پرده هوشمند

  3. زنگ در هوشمند

  4. ریموت کنترل لامپ

  5. سنسور رطوبت و دما

  6. سنسور تشخیص حرکت

و …

سیستم هوشمند سازی ساختمان

برای خرید ویلا در شمال تنها به افراد معتبر اعتماد کنید

برای خرید ویلا در شمال باید به این موضوع دقت داشته باشید که خرید و فروش ویلا، باید در آژانس املاک های معتبر انجام شود؛ بدین سبب هرگز به صورت توافقی با خریدار، سندی را تنظیم نکنید و مبلغی را به وی پرداخت نکنید؛ 

زیرا تنها در صورتی می‌توانید ویلا را سند بزنید، یا مشکلاتی که در آن رخ داده را حل کنید که یک مرجع معتبر، معامله را تنظیم کرده باشد.

اگر برای صرفه جویی در هزینه، شما شخصاً با صاحب ملک وارد معامله شوید، باید ضرر و زیان‌های معامله و عواقب آن را نیز بپذیرید.

اگر مایلید بدون دردسر و مشکل، ویلای دلخواه و موردنظرتان را با قیمت مناسب در بهترین منطقه از خطه شمال خریداری کنید، به شما پیشنهاد می کنیم از مشاورین معتمد تاوا ملک برای انجام این کار کمک بگیرید.

موقعیت جغرافیایی و امنیت ویلا بسیار مهم است

یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید ویلا، ارزیابی منطقه و موقعیت جغرافیایی آن است. زمانی که قصد دارید ویلایی خریداری کنید و به همراه خانواده خود در آن اقامت داشته باشید، باید خیالتان از امنیت آن منطقه و ویلا، کاملا راحت باشد. 

منظره

امروزه چشم انداز یک ویلا و حتی یک آپارتمان بسیار مهم است و به نوعی یک ارزش افزوده محسوب می گردد. به همین منظور سعی کنید حتما چشم انداز موجود، مورد بررسی قرار گیرد و اگر در همجواری ویلای مورد نظر شما زمین خالی هست، حتما چشم انداز را پس از ساخت ساختمان در زمین مذکور تصور نمایید.

نکات مهم برای خرید ویلا در تنکابن

صحبت پایانی

مطلع باشید افرادی هستند که خرید ویلا را انجام داده اند و کمی بعد کاملا از کرده خویش پشیمان شده اند. در نظر داشته باشید ویلایی که برای اقامت دائم خریداری می کنید و به عنوان یک ملک می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی تلقی شود، اگر هوشمندانه ویلایی را برای خرید انتخاب کنیم بی تردید روز به روز از خرید خود خشنود تر خواهیم شد.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)