مراجعه به مشاورین املاک ضروری است؟

ایا راجعه به مشاورین املاک ضروری است؟

مشاور املاک خوب، مشاور سرمایه شماست. از این جهت برای معامله خود، سراغ کسی بروید که به چم و خم کار آشناست، تا سرتان کلاه نرود.

خرید و فروش ملک، همواره موجب گردش مالی سرمایه گذاران بوده و پول در گردش را در بازار افزایش می‌دهد. پس، زمینه کلاهبرداری در بازار ملک همیشه فراهم است.

بی شک شما هم در اطرافیان خود، کسی را داشته اید که در اینگونه معاملات، به دلیل عدم تسلط کافی بر قوانین معامله، مبالغ هنگفتی متضرر شده اند. بنابراین منطقی است که برای انجام معاملات بزرگ به سراغ متخصصی رفته، که دانش و تجربه انجام معاملات زیادی را داشته باشد.

مشاورین املاک با مشکلات قانونی که ممکن است در آینده گریبان گیر هر یک از طرفین قرارداد شود، آشناست و در جهت پیشگیری از آن، اقدامات لازم را انجام می دهد.

مشاورین املاک

به این دلایل مراجعه به مشاورین املاک ضروری است؟

تخصص و تجربه

قطعأ مشاورین املاک معتبر، در زمینه کاری خود، دانش و تجربه ی لازم را دارند و از مسائل حقوقی مربوط به املاک و کارهای اداری، آگاهی دارند، بنابراین؛ عدم دانش و تجربه، کار شما را با مشکل مواجه می سازد. پس، می توانید با مراجعه به مشاورین املاک و دریافت مشاوره رایگان از آن ها، مراحل امور ملکی خود را با خیال آسوده، پیش ببرید مشاورین املاک، در کل مسیر و مراحل خرید و فروش ملک، همراهتان هستند و شما را راهنمایی می کنند و تمام کارهای سخت در این مسیر، برای شما آسان می شود.

ارائه اطلاعات بروز از بازار

مشاورین املاک، با توجه به شغلی که دارند، از وضعیت بازار ملک، آگاه هستند و اطلااعات بروز دارند و به خوبی می توانند بازار را تحلیل نمایند. آن ها با اطلاعاتی، مانند: متراژ، موقعیت قرارگیری ملک، قیمت ها و سایر امکانات و مقایسه اطلاعات با سایر موارد مربوطه، می توانند توصیه های لازم را نمایند تا بتوانید تصمیم درستی در معاملات ملکی خود، بگیرید.

صرفه جویی در وقت و انرژی

از آنجایی که مشاورین املاک، به چم و خم کار آشنا هستند، می توانند تمام مراحل معاملات را به راحتی انجام دهند. برای مثال: اگر قصد فروش ملک خود را دارید، مشاورین املاک، کار تبلیغ و فروش ملک را انجام می دهند و دیگر نیاز نیست برای فروش ملک خود، دوندگی کنید یا هر روز به مشتریان، پاسخ دهید، همچنین؛ مشاورین املاک، مشتری واقعی را برای شما پیدا می کنند.

راهنمایی درباره قیمت منصفانه

مشاورین املاک، تحلیل گرهای بسیار خوبی هستند که با عملکرد درستی که دارند، می توانند، به شما در خرید یا فروش، با قیمت مناسب کمک نمایند.

اطلاعات جامع در منطقه بومی

مشاورین املاک، از وضعیت فروش یا اجاره املاک منطقه خود(مناطقی که به آن ها نزدیک است) مطلع هستند و با این اطلاعات جامع و کامل، جزئیات ملک و آگاهی از وضعیت بازار مسکن، می توانند به شما کمک نمایند و با در اختیار قرار دادن اطلاعات فروش یا اجاره ملک، شما را در خرید خانه مورد علاقه تان، راهنمایی کنند.

وظایف مشاورین املاک

استعلام صحت مدارک طرفین و دریافت کد رهگیری

همه ی مشاورین املاک، وظیفه دارند صحت مدارک طرفین را استعلام کنند و کد رهگیری معامله را دریافت نمایند.

دریافت کد رهگیری، نکته بعدی انجام معاملات است که بنا بر مصوبه هیئت دولت در سال ۸۷، تمامی مشاورین املاک عضو اتحادیه مشاورین املاک، موظفند معاملات ملکی خود را در سامانه سراسری ثبت معاملات مسکن وارد کنند و به شما یک کد رهگیری بدهند. به این ترتیب تمامی مشاورین املاک در سراسر کشور از معامله انجام شده مطلع می‌شوند و با اینکار از کلاهبرداری و فروش یک ملک به چند نفر جلوگیری می شود.

درنهایت، اگرچه مراجعه به آژانس املاک و انجام معامله برایتان هزینه بردار است اما برای امنیت و صحت معامله، این هزینه ارزشش را دارد.

کارشناسان تاوا برای هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان درکنار شما هستند. با ما در ارتباط باشید. 

 برای آشنایی بیشتر با نحوه تشخیص مشاورین املاک مجاز و مورد اعتماد در مجله املاک تاوا همراه شما هستیم.

منابع :

سایت گوگل

مشاورین املاک تاوا

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)