معرفی تنکابن و اماکن دیدنی آن

معرفی تنکابن

تنکابن پلی از دامنه ی کوه به دریای کاسپین

معرفی تنکابن و اماکن دیدنی و بکر این شهر یکی از محورهای اصلی فعالیت تیم تولید محتوای تاوا می باشد. زین پس، به معرفی مناطقی آرام و هیجان انگیز، از این شهر رویایی می پردازیم.

تاریخچه تنکابن (شهسوار)

تنکابن از نام قلعه تاریخی به نام”تنکا” گرفته شده است که به علت یورش امرای گیل و حوادث طبیعی، مانند زلزله از بین رفت. از زمان حکومت سلسله صفوی، استقلال حکومت های محلی به پایان رسید و تنکا از حالت یک شهر یا دژ خارج شد و کانون مرکز سیاسی و اداری نقاط اطراف از رامسر تا نمک آبرود تبدیل شد. تنکابن با فاصله 60 و 42 کیلومتری از چالوس و رامسر قرار گرفته است. مردم این گذرگاه زیبا، گیلماز هستند. مردمی که خونگرمی را خو گرفته از همجواری با گیلان و مهمان نوازی طبرستان به ارث برده اند، و عمومأ به زبان گیلکی و لهجه ای تأثیر گرفته از زبان مازندرانی، صحبت می کنند. فاصله ی کم، از ساحل و نزدیکی به کوهپایه های هیرکانی، تعادل دمایی و آب و هوایی مثال زدنی را برای این منطقه به ارمغان آورده است.

نام های پیشین تنکابن (شهسوار)

نام های قدیم تنکابن؛ تنکا، فیض، دیلم خاصه و شهسوار بود.

بعد از شهسوار، به نام تنکابن تغییر یافت که هنوز هم، از نام شهسوار زیاد نام برده می شود. شهسوار، به معنی دلیر و ماهر در اسب سواری است.

زیبایی های تنکابن (شهسوار)

هر آنچه که برای آرامش روح و روان انسان نیاز هست در شمال ایران و در تنکابن به وفور یافت می شود. دریای آبی گاه آرام، گاه خروشان، جنگل های بکر و زیبا، همراه با آواز دلنشین پرندگان، رودخانه‌های همیشه روان و هزاران موهبت دیگر که جلا دهنده روح انسان می باشد. 

عطر بهار نارنج و درک حال خوب شهسوار را فقط سفری در بهار به ارمغان خواهد آورد تا مقدمه ای برای آرامشی در دل بکرترین نقاط ایران باشد. زیبایی های تنکابن از سواحل نیلگون متل قو، آغاز و به جنگل های بکر و بی نظیر دو هزار و سه هزار ختم می شود که هر گوشه از آن، رویایی خوش طعم به حساب می آید که شور سفر به شمال را چند برابر می سازد، در دل جنگل های دوهزار و دشت زیبای دریاسر، خودنمایی می کند و سه هزار، میزبان آبگرم های در دل بکرترین کوه های ایران هستند. 

پل چشمه کیله تنکابن (شهسوار)

پل تاریخی تنکابن، همواره میزبان جشن پرواز کاکایی ها است که دیگر، خود را مالکان رود چشمه کیله می دانند. پلی که برای مردم این شهر، نماد صلح و ارتباط است. معماری این پل، حاکی از ذوق و سلیقه ی معماران آن زمان می باشد. نورپردازی این پل در شب، حس و حال بی نظیری را به شما هدیه می دهد. رود چشمه کیله از سلسله جبال سیالان تغذیه می شود، و زیستگاه آبزیان و پرندگان فراوانی است که جلوه گر پایتخت مرکبات ایران هستند.  

پل چشمه کیله تنکابن(شهسوار)
پل چشمه کیله تنکابن

آب و هوای تنکابن

آب و هوای این شهر در فصل تابستان گرم و شرجی و در زمستان پرباران و نسبتأ سرد است،همچنین؛ دارای بارندگی زیاد است.

فصل مناسب برای سفر به تنکابن

البته که تمام فصل ها، زیبا هستند و سفر در هر کدام از فصل ها، زیبایی خاص خود را دارد، اما بهترین  و مناسب ترین فصل که بتوان، بیشترین لذت را از آن برد، بهار و پاییز می باشد.

رویش گل و گیاهان زیبا و رنگارنگ در فصل بهار، حس طراوت و سرزندگی را به انسان القا می کند، و آب و هوای خنک تری دارد، همچنین؛ در فصل خزان، یعنی پاییز، درختان به رنگ های زرد، نارنجی و قرمز، در می آیند که طبیعتی خاص و بی نظیری را به طبیعت و جنگل های تنکابن می دهد.

مکان های دیدنی تنکابن

جنگل های دوهزار و سه هزار

یکی از مناطق توریستی و بسیار زیبا و سر سبز می باشد، این جنگل ها، دارای چشم اندازهای فوق العاده، رودخانه های  پر آب می باشد که یک مجموعه، بی نظیری را فراهم کرده است، تا با سفر به آنجا، خاطرات خود را ثبت کنید.

در قدیم، به به رودخانه، هراز می گفتند، به علت اینکه در این منطقه، سه رود اصلی به نام های، گرمارود، شلف رود و مرانرود وجود داشت، به سه هراز معروف شد، که به مرور زمان، این اسم با جا به جایی یک نقطه، به سه هزار تبدیل شد.

تنکابن و جنگل دوهزار
جنگل دوهزار

آبگرم فلکده

یکی دیگر از جاهای دیدنی است که در منطقه دوهزار در دل طبیعتی سرسبز قرار دارد. این آب گرم، حاوی املاح معدنی است و برای درمان از جمله روماتیسم و… بسیار مفید می باشد. برای دیدن از این آبگرم طبیعی، باید از دل جنگل زیبا و سرسبز لیره سر عبور کنید. این جاده، برای ماشین های شاسی بلند یا موتور مناسب است .قسمتی از جنگل، دارای استراحتگاه و خانه های گِلی برای مسافران و توریست ها می باشد. بعد از عبور از استراحتگاه، با پیاده روی 5 دقیقه ای به آبگرم طبیعی فلکده می رسید.

پل چشمه کیله تنکابن(شهسوار)
آبگرم فلکده

آبشار سنگ بن چشمه

در جنوب غرب تنکابن در مسیر رودخانه دوهزار، در روستای عسل محله قرار دارد و دارای طبیعتی اعجاب انگیز است. و درختان زیبایی، مانند:بلوط، توسکا و افرا دارد.

آبشار سنگ بن چشمه
آبشار سنگ بن چشمه

دشت دریاسر

یکی از جاهای بی نهایت جذاب و سحرانگیز است. در منطقه دوهزار در روستای عسل محله قرار دارد. که مسیر نسبتا طولانی را باید طی کنید تا به این دشت زیبا برسید. قشنگی و زیبایی این دشت در فصل بهار دوچندان می‌شود.

دشت دریاسر
دشت دریاسر

آبشار تودارک(جلیسان)

این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای استان مازندران می باشد که تقریبا 38 متر ارتفاع دارد، برای دیدن این دامان بلند باید به سمت شیرود حرکت کنید و به روستای لشتو وارد شوید و بعد از عبور از این روستا به آبشار زیبای تودارک خواهید رسید.

آبشار تودارک یا جلیسان
آبشار تودارک

برای سرمایه گذاری، خرید ویلا، ملک و زمین در اقصی نقاط شهر تنکابن همراهتان خواهیم بود. از معرفی زمین تا طراحی و اجرای رویایتان کارشناسان تاوا شما را همراهی می کنند.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)