ترفندهای خرید زمین در تنکابن

ترفند های خرید زمین در تنکابن

در هر اجتماع و سن و قشری، از مرفه تا متوسط، افراد به دنبال افزایش سرمایه خود و داشتن آینده‌ای بهتر و ساختن رویاهایشان هستند.

صرف نظر از شرایط اقتصادی، گذران اوقات فراغت در منطقه ای خوش آب و هوا، رویای هرانسانی بوده و چه بهتر که در راستای رسیدن به رویا سرمایه گذاری مطمئن داشته باشیم.

با تحقیق و آینده‌نگری هر رویایی حقیقت دارد.

اگر شما به دنبال خرید زمین در شمال کشور هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است. برای آگاهی بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

در خرید زمین به این نکات توجه کنید

موقعیت مکانی

چشم انداز زمین از نکات مهم در انتخاب یک ملک خوب است که تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد، نکته بعدی در مورد موقیعت مکانی این است که زمین از نظر خطر سیل و رانش مورد بررسی قرار گیرد.

امکانات زمین

هر زمین خوب، دارای راه دسترسی زمین، آب، برق، گاز وحصار دور زمین می باشد.

نوع کاربری زمین

زمینی را که می خواهید، خریداری نمایید، لازم است نوع کاربری آن را بدانید.

الف) کاربری مسکونی، همانطور که از نامش پیداست، زمینی است که در آن به راحتی می شود مجوز ساخت و ساز گرفت.

ب) کاربری کشاورزی: شامل زمین های زراعی و باغ ها می باشد.

ج) کاربری تجاری: منظور از کاربری تجاری، داشتن مجوز فعالیت تجاری، برای ملک می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و برای داشتن یک معامله خوب با کارشناسان مجرب آژانس املاک تاوا در ارتباط باشید و برای کسب اطلاعات در مورد خرید مسکن به وبلاگ تاوا مراجعه نمایید.

زمین در تنکابن، سرمایه‌گذاری مطمئن در شمال

چگونه یک زمین مناسب پیدا کنیم؟

روزنامه ها و سایت های زیادی وجود دارد که آگهی ها و تبلیغات گسترده ای، در رابطه با فروش زمین یا ویلا، انجام می دهند که هر کدام از آن زمین ها، آینده ای روشن و پر رونق دارند. اما، حتما برای صحت از اطلاعات آگهی ها، تحقیق و پرس و جو کنید، از سایت های معتبر، اقدام به خرید زمین نمایید، از مشاورین املاک قابل اعتماد، مشاوره دریافت کنید.

در مقاله سرمایه گذاری پرسود در تنکابن گفته شد که بعد از محاسبه میزان سرمایه منقول و غیرمنقول خود درشرایط کم نوسان، بهتر است به تحقیق و جستجو پرداخته و اطلاعات کاملی، از منطقه ی هم تراز با بودجه خود کسب کنید و از مشاوراملاک معتبر راهنمایی بگیرید.

بررسی نوسانات قیمت زمین قبل از خرید در تنکابن

افزایش یا کاهش قیمت ملک، به شرایط محیطی و شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد، با این حال، هیچگاه قیمت ملک، سقوط چشم گیری نداشته و منجر به ضرر و زیان نبوده است.

بعد از مشخص شدن میزان بودجه می توانید، مکان هایی را برای سرمایه گذاری در نظر گرفته و نوع کاربری مورد نیاز خود را، مشخص کنید.

سپس، جزئیات قوانین خرید و شرایط رشد ملک را از مشاور املاک معتبر و مسلط به منطقه، پرس وجو کنید.

با خرید از بافت کشاورزی و کاربری باغات میتوانید، زمینی با قیمت مناسب خریداری کرده و با نگاه سرمایه گذاری بلند مدت (به دلیل تغییر شرایط کاربری) به سود بسیار زیادی دست پیدا کنید و یا ویلای مورد علاقه خود را بسازید.

انواع زمین های سودآور مازندران تنکابن

خرید چه زمینه هایی درتنکابن، جهش قیمتی دارد؟

شرایط اقتصادی کشور و افزایش قیمت ها، تاثیر بسزایی بر افزایش قیمت ملک داشته است، اما همچنان، زمین های تنکابن به خصوص در روستاها و حومه، با قیمتی مناسب خریداری شده و رشد اقتصادی را دارا است.

تا پایان مقاله همراه ما باشید تا از علت این امر، باخبر شوید.

برای مثال:اگر در زمان نوشتن این مقاله، قیمت زمین در اطراف تنکابن را متری 2 میلیون درنظر بگیریم، برای خرید یک قطعه ۲۰۰ متری، ۴۰۰ میلیون هزینه لازم است، همزمان همین مبلغ هزینه رهن خانه ای، ۶۰ متری در تهران است.

با سنجش شرایط زندگی، افراد می توانند با تهیه بودجه و مدیریت درآمد خود، به راحتی پس اندازشان را به ملکی درشمال تبدیل کنند.

خرید زمین ارزان تنکابن

با توجه به رشد اقتصادی، زمین های تنکابن در چند سال اخیر همچنان هم، می توانیم زمین هایی با قیمت کمتر درحومه تنکابن خریداری کرده و بعد از گذشت چند سال، رشد قیمت قابل توجهی را شاهد باشیم.

ملک هایی که در طرح هادی روستا نیستند و امتیازات آب و برق و گاز ندارند، نسبت به ملک هایی با پروانه ساخت در بافت مسکونی و امتیازات نزدیک، قیمت ارزان تری دارند.

زیرا با گذشت زمان و نزدیک بودن زمین به ملک های مسکونی، پیشرفت و دریافت امتیازات ملک را شاهد هستیم.

امتیازاتی مانند پروانه ساخت و مجوزهای لازم را طی سال‌های آتی با توجه به پیشرفت هرمنطقه و روستا، دریافت خواهید کرد.

ترفند خرید زمین

آینده خرید زمین در تنکابن

بدون شک، مسیر تهران تا تنکابن و جاده چالوس، یکی از بی نظیر ترین جاده های ایران است.

از مرکز شهر تهران تا تنکابن، فاصله‌ای ۴ الی ۵ ساعته را پیش رو داشته و از جاده مرزن آباد، گذر می کنید. جاده چالوس، یکی ازعلل اصلی محبوبیت منطقه غرب مازندران برای مردم ایران است.

احداث بزرگراه تهران-شمال، رفت و آمد تنکابن-تهران را 2 ساعت کاهش می دهد. این پروژه در مرحله عملیاتی و اجرا می‌باشد، بعد از اتمام، با افزایش قیمت بسیار زیادی در زمین های غرب مازندران مواجه هستیم. درسال های اخیر، تقریباً تمام حومه تنکابن به امکانات رفاهی و شهری در نزدیکی خود مجهز شده‌اند و همچنین؛ کوچه خیابان‌های شهر عقب نشینی و بازسازی شده است.

بنابراین در روستاهای تنکابن با سرمایه گذاری بخشی از پولتان، علاوه بر دسترسی به امکانات، چشم اندازی بکر و آینده ای زیبا در انتظارتان است.

سرمایه گذاری در زمین های تنکابن

با توجه به نابسامانی بازار بورس و ارز، نوسانات قیمت طلا و سکه، می توان بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری را بازار ملک دانست. رشد ارزش زمین های تنکابن در سال های اخیر، نشان می دهد که خرید ملک در منطقه ای رو به پیشرفت، بهترین تصمیم گیری و پس‌انداز دراز مدت است.

استعلامات لازم قبل از خرید زمین

برای آنکه یک خرید موفق و آینده داری داشته باشید، لازم است نسبت به قوانین حاکم بر بازار و خرید زمین، آگاه باشید.

قبل از هر اقدامی، نیاز است، یک سری نکات مهم را بررسی کنید:

برخی از زمین ها در طرح تفصیلی قرار دارند، یعنی در طرح هادی واقع شده اند. بنابراین؛ قبل از خرید زمین، از اینکه زمین در طرح قرار دارد یا خیر مطمئن شوید. همچنین؛ استعلامات دیگری که نیاز است به آن ها توجه کنید را به شما می گوییم: 

استعلام جهاد کشاورزی، اگر در بافت باغات یا زراعی باشد.

استعلام شهرداری، دارایی و ثبت در صورت مسکونی بودن ملک(اگر ملک در بافت شهری قرار دارد، باید به شهرداری مراجعه نمایید)

ترفند خرید زمین در تنکابن

نکات مهم در خرید زمین

1-اصالت سند و کارت شناسایی فروشنده را بررسی کنید.

2-مراحل پرداخت ثمن(پول) به فروشنده باید به صورت شفاف، مشخص شود.

3-بعد از پرداخت حق کمیسیون املاک، حتما رسید دریافت کنید.

4-امکانات آب، برق، گاز و کیفیت آب شرب را بررسی کنید.

5-اگر به دنبال سکوت و آرامش هستید، از خرید خانه یا زمین هایی که در اطراف اتوبان ها و خیابان های اصلی هستند، خودداری کنید.

6-خرید و فروش ملک را، خودتان انجام ندهید و این کار را به مشاورین املاک معتبر بسپارید.

7-خانه یا زمین هایی که وراثتی می باشند، باید تمام وراث آن حضور داشته باشند.

8-به حجم ترافیک آن منطقه توجه کنید، اگر زمین مورد نظر شما، در مکان های پر ترافیک قرار داشته باشد، برای راه های دسترسی با مشکل مواجه خواهید شد.

صحبت پایانی

برای خرید زمین، به مشاورین املاک معتبر و باتجربه مراجعه کنید تا  آن ها ملک مورد نظر شما را پیدا کنند، زیرا مشاوران املاک با چم و خم کار و مسائل ملک، کاملأ آشنا هستند و می توانند به راحتی زمین مورد نظر شما را بیابند.

توجه به این نکته حقوقی هم حائز اهمیت می باشد، اگر از نهادها و اشخاص حقوقی، زمین خریداری می کنید باید، مجوز های وکالت طرف فروشنده از نهادهای مربوطه را به دقت بررسی کنید و از صحت و سقم آن، مطمئن شوید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)