خرید مسکن، نکات و چالش ها

خرید مسکن

با توجه به چالش های موجود در خرید مسکن و نبود آگاهی کافی در همه ما بر آن شدیم تا نکات ضروری که در خرید مسکن باید در نظر گرفت را برای شما خوانندگان محترم بیان کنیم.

در خرید مسکن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اولین مورد و مهمترین موردی که در خرید مسکن باید مد نظر قرار داد، سند ملک، آب، برق و گاز، پارکینگ، استحکام بنا و استاندارد بودن ملک، متراژ ساخت و مساحت زمین می باشد.

سند ملک

برای آنکه با چالش های حقوقی در رابطه با خرید و فروش ملک، رو به رو نشوید، باید تمام جوانب را بررسی نمایید.

دقت کنید که سند باید به نام شخص فروشنده باشد، ممکن است با عدم توجه به این مورد، پس از عقد قرارداد، افراد دیگری ادعای مالکیت ملک را داشته باشند. برای جلوگیری از چالش های حقوقی، قبل از عقد قرارداد بررسی کنید که سند در رهن یا وثیقه نباشد، تشخیص این موارد به عهده ی مشاوران املاک می باشد. خرید و فروش سندهایی که در رهن یا توقیف باشد، منع قانونی دارد.

آب، برق و گاز

یکی از امتیازات مهمی که هر ساختمانی باید آن را دارا باشد، امتیازات آب، برق و گاز می باشد. حتمأ از مجزا بودن کنتورهای آب، برق و گاز اطمینان حاصل کنید، اگر کنتورها جدا نبودند، از مشاوران املاک یا مدیر ساختمان از نحوه ی محاسبه ی هزینه ها بپرسید.

پارکینگ

استحکام بنا و استاندارد بودن ملک

پارکینگ داشتن ساختمان، یک مسئله ی مهم می باشد، به سقف داشتن یا نداشتن پارکینگ، توجه کنید. پارکینگ های مسقف، به دلیل محافظت خودروی  شما از نور مستقیم آفتاب، باران و برف، نسبت به پارکینگ های بدون سقف ارجحیت دارد. (پارک کردن خودرو در پارکینگ دارای مزایایی است که می توانید در مقاله ی ترفندهای مراقبت از خودرو آن را مطالعه نمایید)

ساختمان هایی که ساخت آن ها به طور کامل تمام شده است، از وضعیت و استحکام آن به سختی می توان اطمینان پیدا کرد. اما می توانید هنگام بازدید ملک، یک کارشناس خبره با خود به همراه ببرید و اطلاعات لازم را از او دریافت کنید، یا از کسانی که توانایی خواندن نقشه ساختمان را دارند، کمک بگیرید تا از ستون های ساختمان و پارکینگ، کیفیت ساخت و در نهایت، ایمن بودن ساختمان در مقابل حوادثی مانند زلزله تا حدودی مطمئن شوید.

اما در این مرحله بهتر است به ادعاها و توضیحات مالک اکتفا کنید.

متراژ ساخت و مساحت زمین

متراژ ساخت و مساحت زمین را بررسی نمایید، دقت کنید که مساحت زمین در سند یکی باشد، اگر قصد خرید ملکی را دارید، دانستن قوانین محاسبه متراژ ساختمان برای شما لازم است.

ملک هایی که شکل هندسی مشخصی دارند مانند:مربع یا مستطیل، محاسبه و مترکشی آن آسان است، که می توانید هر کدام از اضلاع را اندازه گیری و بعد مساحت ساختمان اندازه گیری شود. اما ساختمان هایی که شکل مشخصی ندارند مراحل زیر را انجام دهید:

  • تا جایی که امکان دارد، ساختمان را به اشکال هندسی ساده تقسیم نمایید.

  • در صورت امکان، می توانید فضاهای مختلف را با گچ مشخص و از هم جدا نمایید.

  • هر کدام از ضلع ها را علامت گذاری های متفاوت نمایید تا اندازه گیری راحت تر شود.

  • حال با چند شکل هندسی مانند: مستطیل و مربع رو به رو می شوید، در نهایت، ضلع های هر یک از اشکال را اندازه بگیرید و مساحت آن ها را اینگونه محاسبه نمایید:

  • مساحت اشکال مربعی با ضلع a برابر است با a×a

  • مساحت اشکال مستطیلی با ضلع‌های a و b برابر است با a×b

  • مساحت اشکال مثلثی با ارتفاع a و قائده b برابر است با a×b÷2

  • مساحت ذوزنقه‌ای با ارتفاع a و قائده بزرگ b و قائده کوچک c برابر است با b+c×a÷2

امکانات اضافی یا ضروری؟

موارد بعدی شامل گاراژ، نورپردازی، نمای ساختمان، متریال به کار رفته در نمای مسکن، محوطه سازی، دوربین‌ مداربسته و … است که درجه اهمیت بالا و برای یک خانه امروزی ضروری به نظر می رسد.

با سری آموزشهای تاوا ملک برای داشتن یک خرید موفق و رضایت بخش همراه باشید…

روزگارتان خوش.

برای پیدا کردن ویلای رویایی خود آماده شوید

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

1 دیدگاه

  1. جواد فتحی

    Warning: printf(): Too few arguments in /home10/tavamelk/public_html/wp-content/themes/homeo/inc/functions-frontend.php on line 576
    |پاسخ
    |پاسخ

    بسیار عالی لطفا این موضوع رو ادامه بدید ، استفاده میکنیم حتما

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)