تفاوت ویلای مدرن و کلاسیک

تفاوت ویلای مدرن و کلاسیک

تفاوت ویلای مدرن  و کلاسیک چیست؟می دانید که سبک معماری متفاوتی برای ساخت یک ویلا وجود دارد که به آن ها سبک مدرن و کلاسیک می گویند. اما چه نشانه هایی وجود دارد که باعث می شود این دو از یکدیگر متمایز شوند؟ هرکدام از سبک های مدرن و کلاسیک طرفداران خاص خود را دارند. برخی به دلیل ساده بودن سبک مدرن، آن را می پسندند برخی هم سبک شکیل و مجلل مثل کلاسیک را می پسندند.

یکی از نکات با اهمیت طراحی ویلا، اینست که طراحی بیرونی یا نما با طراحی داخلی همخوانی داشته باشد. هدف از ساخت ویلا و طراحی خاص آن برای دور بودن از شلوغی های شهر و استرس و ایجاد آرامش می باشد. بنابراین؛ نیاز است برای طراحی داخلی و خارجی، تصمیم درست و دقت زیادی داشت.

ویلای مدرن چیست؟

در سبک مدرن، سادگی بیشتر مورد تأکید است و حجم هایی متناسب با گرایش زیباشناسی ایجاد می کند. هدف اینست با تکنولوژی و مصالح جدید و توجه به عملکردگرایی فضا، یک بنا یا محیط خاص را ایجاد کند.

تفاوت ویلای مدرن و کلاسیک

ویلای مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

در معماری مدرن، کارایی و عملکردگرایی مورد توجه قرار می گیرد. در ویلای مدرن، سعی می شود، هزینه پایین و کارایی بالایی انجام بگیرد. و می توان از کمترین مساحت بنا، بهترین فضای دلخواه را ایجاد کرد. از جمله ویژگی های ویلای مدرن به موارد زیر می توان اشاره کرد:

بین فضای داخلی و خارجی ارتباط داده می شود.

بر اساس پلان آزاد طراحی می شود.

به کار گرفتن فناوری های نوین، مخصوصا شیشه برای دیوارهای بلند و …

ویلای مدرن به گونه ای طراحی می شود که فضای داخلی به شکل یکپارچه به فضای باز و تراس منتهی می شود. یکی از مهم ترین ویژگی این سبک معماری که از سایر سبک ها جدا می سازد داشتن سطح مسطح است که زیبایی خاصی را به ساختمان می بخشد. برای طراحی ویلای مدرن باید به آب و هوای منطقه توجه کرد. مانند اینکه: راهکارهایی که برای کنترل رطوبت وجود دارد، در نظر گرفته شود، بازشوها برای نور، عایق بندی و… در طراحی این ویلاها در نظر گرفته شود.

تفاوت ویلای مدرن و کلاسیک

ویلای مدرن چه مزایایی دارد؟

امکان بازسازی راحت آن

دوست دار محیط زیست و  انرژی زیست محیطی توجه می شود

طراحی و ایجاد فضاهای خلاقانه و  نوین

نورگیری بهتر

نکته: در طراحی ویلاهای مدرن، بهره مندی از نور طبیعی می باشد که به همین دلیل، پنجره های بزرگ در تمامی جهات ویلا مورد استفاده قرار می گیرد. پنجره های بزرگ، روشنایی داخل ویلا را تأمین می کند و انرژی گرمایی را افزایش می دهد.

با توجه به نوع سبک این ویلا، باید طراحی داخل ویلا هم با توجه به آن انجام شود. سادگی و عدم تجملات در ویلاهای مدرن یکی از اصول مهم در طراحی می باشد. این دو اِلمان باعث آرامش انسان می گردد. در ورودی های این نوع ویلاها، فرورفتگی هایی را طراحی می کنند که باعث می شود، نماهای سه بعدی ایجاد شود و یک خصوصیت مثبت آن، این است که نور آفتاب به طور مستقیم به بخش ورودی ساختمان نمی تابد.

تفاوت ویلای مدرن و کلاسیک

ویلای سبک کلاسیک چیست؟

ویلاهای سبک کلاسیک دارای ظاهری مجلل و باشکوه می باشند. برای هویت بخشیدن به اینگونه سبک ها، از سنگ های بزرگ برای نما استفاده می کنند. این سبک به قرن پنجم در یونان و به حدود قرن 3 میلادی در رم بر می گردد. از قرن 19 تا کنون، نماهای مسجد، بانک، ساختمان مسکونی، ویلا، کلیسا بر اساس معماری کلاسیک می باشد.

ویلاهای کلاسیک چه ویژگی هایی دارند؟

لوکس، مجلل و منحصر بودن این معماری از ویژگی های این سبک می باشد. ویلاهای کلاسیک که لوکس هستند، معمولا اشرافی به نظر می رسند. تنوع در متریال استفاده شده در سبک کلاسیک و طراحی نما نسبت به طراحی ویلاهای دیگر کمتر می باشد و بیشتر از سنگ، برای این نماها استفاده می کنند. نورپردازی نما، به زیبایی سبک کلاسیک بسیار کمک می کند.

داخل ویلا با سبک های کلاسیک از ستون های بلند، سنگ های زیبا و شکیل، دیوار با ارتفاع بلند، مبلمان مجلل، پنجره های متقارن، کاغذ دیواری، مجمسه و استفاده از رنگ های روشن استفاده می شود. از روشنایی مصنوعی و طبیعی در طراحی داخلی این سبک، استفاده می شود. سبک ویلاهای کلاسیک به دلیل استفاده از تزئینات، مصالح درجه یک سبک و گرانی محسوب می شود.

تفاوت ویلای مدرن و کلاسیک

خصوصیات ویلاهای کلاسیک

همه چیز در این سبک، دارای نظم و تعادل و تقارن می باشد.

تابلوها، مبلمان، فرش ها ونقش و نگارهای دیوار و سقف همگی در تعادل و توازن هستند.

از خصوصیات مهم سبک کلاسیک، ستون های سنگی تزئین شده می باشد.

دارا بودن خطوط و فضاهای منحنی شکل که حس اصیل بودن  و شکوه را القا می کند.

استفاده از رنگ های محدود: در طراحی ویلا با سبک کلاسیک، بیشتر از رنگ های خنثی استفاده می شود که حس قابل اعتماد بودن و رسمیت را نشان می دهد.

استفاده از چوب: در طراحی این سبک، معمولا سقف، نرده و… از چوب استفاده می شود که یک فضای گرم و دلنشینی را ایجاد می کند.

استفاده از طرح های کلاسیک: طرح های راه راه و گلدار و یا شطرنجی در طراحی داخلی و خارجی سبک کلاسیک استفاده می شود.

گچ کاری های زیبا: ویلا با سبک های کلاسیک، دارای گچ کاری ها با جزئیات دقیق و زیبا و معمولا به رنگ سفید و عاجی هستند.

مصالح به کار رفته در نمای کلاسیک

برای طراحی سبک کلاسیک عموما از متریال سنگ استفاده می شود. مانند: مرمر، تراورتن و گرانیت که از همه پرطرفدارتر هستند. همچنین؛ از مصالح مدرنی مانند GFRC بتن الیاف شیشه ای هم استفاده می شود. از سیمان سفید هم می توان استفاده کرد.

(انواع متریال نمای ویلا را در این مقاله توضیح دادیم)

تفاوت ویلای مدرن و کلاسیک

تفاوت ویلای کلاسیک و مدرن از نظر نمای بیرونی

در طراحی کلاسیک از نمای رومی استفاده می شود که حس شکوه و عظمت را القا می کند و تمام جزئیات و تقارن در آن رعایت می شود ولی در نمای مدرن با سادگی همراه است و جزئیات آن حذف شده است و از فرم های نامتقارن در آن استفاده می شود.

تفاوت دکوراسیون داخلی ویلا مدرن با کلاسیک

در طراحی داخلی ویلا، مدرن مهمترین اصل، سادگی در چیدمان وسایل است. از مبلمان راحتی و ساده با رنگ های ملایم و نورپردازی های کمتر استفاده می شود. در حالیکه در سبک کلاسیک از مبلمان لوکس و سلطنتی استفاده می شود. لوسترهای بزرگ، مجسمه، پرده های شیک و لوکس و شلوغ بودن محیط از ویژگی های این ویلا می باشد

تفاوت ویلای مدرن و کلاسیک

کلام آخر

کسانی که بودجه کمتری دارند، می توانند از سیمان سفید استفاده نمایند. زیرا هزینه ی کمتری نسبت به سنگ دارد.

در طراحی نمای کلاسیک، سنگ عنصر اصلی طراحی اینگونه نما است.

متریال نمای ویلا یا ساختمان، انواع مختلفی دارد که نمای رومی یکی از پرکاربردترین ها در طراحی نمای کلاسیک می باشد.

استفاده از رنگ های خنثی، حاشیه های ظریف و نرم، استفاده از چوب، گچ کاری ها و قرنیزهای زیبا، فرش های سنتی و … از ویژگی های طراحی سبک کلاسیک می باشد.

      منابع:                                                                                                                           farho.ir 

                                                                                                                            amlakjaban.com

                                                                                                                       mehraztarahan.com

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)