چگونه صاحب خانه نوساز شویم؟

چگونه صاحب خانه نوساز شویم

دغدغه این روزهای بسیاری از افراد و زوج های جوان، خانه دار شدن است و یکی از مسیرهای خانه دار شدن، خرید خانه نوساز و یا نیمه آماده است. در این مسیر مرحله به مرحله همراهتان هستیم.
متأسفانه، سازندگان برای ساخت خانه های بهتر با هم رقابت نمی کنند و این بر عهده شما است که در این مورد تحقیق کنید.
برای رضایت داشتن از خانه ی نوساز، توجه به نکاتی لازم و ضروری است که قبل از خرید باید آن ها را بررسی کنیم.

نکات لازم برای خرید خانه نوساز

بودجه خود را مشخص کنید

برای خرید خانه نوساز، نیاز به مبلغی پول دارید، بنابراین؛ بررسی و محاسبه کنید که چه مقدار وجه نقد دارید یا تا چه مقدار می توانید وام بانکی دریافت کنید. بعد، با توجه به بودجه خود اقدام نمایید.

مراجعه به سازنده های با وجدان

شما با مراجعه به افراد متخصص و با تجربه در زمینه ساخت و ساز، می توانید یک ساختمان، با سازه با کیفیت و محکم بسازید. علت پایین بودن کیفیت ساختمان، عدم آگاهی کافی و کسری بودجه کارفرما می باشد.

شخصا با همسایه ها صحبت کنید

اگر ساخت خانه هنوز تمام نشده، صحبت کردن با همسایگان می تواند به شما کمک کند تا بهتر با سازنده مذاکره کنید و بفهمید در قرارداد، باید مراقب کدام یک از ضعف های ساختمان باشید و خانه های دیگری که این سازنده قبلا ساخته ببینید؛ ظاهر آن ها چگونه است؟ آیا ساکنان جدید از خانه های خود و سازنده آن راضی هستند؟

متریال ساخت را بررسی کنید

متاسفانه پیمان کارها اغلب به دلیل صرفه ی اقتصادی و سود بیشتر از متریال ضعیف، با زیر ساخت نامناسب در ساخت خانه ها استفاده می کنند، قبل از خرید حتما تحقیق کنید.

تصویر ویلا با چشم انداز همزمان کوه و دریا

قیمت گذاری ارزش خانه

قیمت هر متر مربع خانه با توجه به منطقه ی ساخته شده، نوع متریال به کار رفته، حیاط و تراس داشتن در هر مکانی متفاوت است. برای به دست آوردن قیمت واقعی ملکی نوساز، ارزش و میزان اجاره ی خانه های مشابه در منطقه را جویا شوید و همچنین قیمت هر متر مربع خانه نوساز را با قیمت خانه های قدیمی مقایسه کنید تا قیمت واقعی را پرداخت کنید. قبل معامله از آژانس های املاک مختلف قیمت بگیرید.

به پایان کار ساختمان توجه کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام خرید خانه نوساز به آن توجه کنید، اینست که از خرید ساختمان هایی که پایان کار ندارند، خودداری کنید، زیرا نداشتن پایان کار ساختمان، در هنگام نقل و انتقال سند، شما را با مشکل مواجه می کند.

توجه به سند تفکیکی ملک

سند تفکیکی یک سند الزامی برای خانه های نوساز می باشد. نداشتن سند تفکیکی و پروانه ساخت، شما را با مشکل مواجه می سازد، بنابراین؛ قبل از امضاء قرارداد، از سند تفکیکی، پروانه ساخت و زمان قطعی برای انتقال سند اطمینان حاصل کنید.

نکته مهم قبل از پیش خرید خانه نوساز

قبل از پیش خرید خانه نوساز، حتما جزئیات، مشخصات و نقشه خانه را بررسی کنید، با مشاهده نقشه تا حدودی از شکل و اندازه ساختمان و… مطلع می شوید.

برای آنکه سازنده، به موقع خانه را به شما تحویل دهد، در قرارداد ذکر کنید که در صورت تأخیر در تحویل خانه، سازنده باید خسارت پرداخت نماید.

توصیه ی ما به شما

اگر دوست دارید، خانه ای نوساز و باکیفیت داشته باشید، توصیه می کنیم حتما، به سراغ سازنده های با تجربه و با وجدان بروید.

اگر، جزء افراد خانه اولی هستید مقاله ای با عنوان نکات مهم برای خانه اولی ها را مطالعه نمایید.

برای این منظور، مجموعه تاوا دارای تیم قوی و باتجربه در زمینه ساخت و ساز و مشاوره رایگان در این زمینه، می باشد. برای کسب اطلاعات و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

1 دیدگاه

  1. zahra

    Warning: printf(): Too few arguments in /home10/tavamelk/public_html/wp-content/themes/homeo/inc/functions-frontend.php on line 576
    |پاسخ
    |پاسخ

    بسیار عالی👏🏻

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)