خرید ویلا تنکابن ، ساحلی یا جنگلی؟

خرید ویلا تنکابن ساحلی جنگلی

خرید ویلا در تنکابن یا شهسوار، توصیف جذابیت های شمال تمومی نداره هر فصل از تنکابن نیاز به یه حس هنری داره و یه عاشق طبیعت که بتونه به زبان خودش از هر صفحه تنکابن یه شاهکار خلق کنه، انتخاب بین تماشای جنگل و تماشای دریا کار دشواری است. پس بهتره تا از مزایا و معایب هر انتخابمون آگاهی داشته باشیم و بهترین مورد برای گذراندن اوقات فراغت و درعین حال سرمایه گذاری را انتخاب کنیم.

خرید ویلا در تنکابن(شهسوار)

در شمال کشور ویلاهای زیادی با معماری های مدرن و کلاسیک به چشم می خورد که با سلیقه و بودجه بسیاری از افراد نزدیک می باشد، بدون اغراق، خوش آب و هوا ترین و زیباترین مناطق در شمال کشور وجود دارد و طبیعی است که تمایل افراد برای تفریح و سرمایه‌گذاری در شمال کشور باشد.
از جمله دلایلی که خرید ویلا در شمال طرفدار دارد:

  • آب و هوای معتدل در شمال غیر قابل انکار می باشد.

  • فاصله کوتاه برخی شهرها مانند تهران بزرگ و استان مازندران.

  • سکوت و آرامش حاکم در مناطق روستایی.

شما انتخاب های زیادی برای خرید ویلا در شمال کشور را دارید؛ زیرا تنوع زیاد ویلاها دست شما را در انتخاب باز نگه داشته است، انتخاب شما چه ویلایی لاکچری باشد چه ویلای ساده، ساحلی باشد یا جنگلی، بزرگ باشد یا کوچک، می توانید به راحتی ویلای مورد نظر خود را در شمال پیدا کنید.

ویلاهای ساخته شده در تنکابن و شهرهای شمالی از جهت ساحلی یا جنگلی و نوع معماری بسیار با یکدیگر متفاوت اند.
ویلاهای ساحلی در نزدیکی دریا و در محدوده ی ساحل ساخته می شوند، مساحت نوار ساحلی نسبت به نوار جنگلی محدودتر است.
از این رو تعداد ویلاهای ساحلی محدودتر هستند در شهرهای شمالی ویلاهای ساحلی به مراکز شهر نزدیک اند و افرادی که دسترسی راحت به امکانات شهری برایشان حائز اهمیت است می‌توانند ویلاهای ساحلی را در اولویت انتخاب خود قرار دهند
در نظر داشته باشید:دسترسی راحت به امکانات شهری، منظره رویایی و دسترسی راحت به دریا موجب شد تا این ویلاها، علاوه بر محبوبیت زیاد قیمت بالایی نیز داشته باشند.

خرید ویلا در تنکابن
پل چشمه کیله تنکابن

نکات مهم برای خرید ویلا در تنکابن

اگر قصد خرید ویلا در شمال، شهرستان تنکابن را دارید باید فاکتورهای متعدد و اساسی را در نظر بگیرید تا بتوانید خرید موفقیت آمیز داشته باشید.

ویلای ساحلی را می پسندید یا جنگلی؟

انتخاب مکان ساحلی و جنگلی بستگی به روحیه و تصمیم خریدار دارد در نظر داشته باشید که قرار است تا سالیان طولانی در ویلای تان زندگی کنید و از آن لذت ببرید و از طرفی هم بنا به دلایلی ممکن است بعدها قصد فروش ویلا را داشته باشید، بنابراین موقعیت ویلا باید به گونه‌ای باشد که مشتری پسند باشد.

مزایای ویلای ساحلی: چشم انداز مستقیم به دریا، دسترسی آسان به ساحل، آرامش نهفته در صدای امواج دریا، دسترسی به امکانات شهری.

اما در مقابل یک عیب بزرگ هم دارد به دلیل نزدیک بودن به دریا در ماه‌های گرم سال هوا به شدت شرجی می‌شود و رطوبت در مناطق ساحلی بیشتر است، پیشروی آب دریا تا ساختمان هم از معایب دیگر می باشد.

اما ویلاهای جنگلی زیبایی های بی نظیر و چشم نوازی دارد، اگر طرفدار سکوت و آرامش هستید ویلای جنگلی انتخاب ایده آلی می باشد، این مناطق یک فضای آرام و به دور از شلوغی و غلغله های شهر را به شما هدیه می دهد، پیاده روی و کوهنوردی در این مناطق روح شما را تازه میکند.

ویلای مستقل یا شهرکی

در برخی نقاط شمالی کشور، ویلاهایی به صورت متمرکز در کنار یکدیگر قرار دارند که دارای امکاناتی از قبیل نگهبان و… را دارد که یک محیط شهری کوچک را تداعی می‌کند که با آن شهرک می گویند.(مقاله ای در خصوص ویلای مستقل و شهرکی نوشته شده است)

لازم به ذکر است اگر نزدیک بودن ویلاها به یکدیگر و محدود شدن اختیارات شخصی تان شما را آزار نمی دهد، می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد اما در ویلاهای مستقل از هر نظر در محدوده خود آزاد هستید.

از نظر امنیت، ویلاهای شهرکی دارای نگهبان می باشد. در ویلاهای مستقل، امنیت آن تماماً به عهده خودتان می باشد، اما جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا؛ با به کار گذاشتن دوربین های مداربسته یا هوشمند سازی ویلا و کنترل از راه دور یا حتی گذاشتن نگهبان در یک سوئیت مجزا در حیاط ویلا و استفاده از حفاظ های بلند بر روی دیوارها، امنیت را برای خود و ویلایتان تضمین کنید.

خرید ویلا در تنکابن

روشنایی و نورگیر بودن

روشنایی و بهره‌مندی محیط داخلی ویلا از نور طبیعی یک مسئله مهم برای انتخاب ویلا می باشد، ورود نور طبیعی به داخل ویلا از نظر روانی آرامش بیشتری را به همراه دارد.

اندازه و طراحی ویلا

در مناطق شمالی ویلا هایی با طرحهای مدرن به فراوانی دیده می‌شود، انواع ویلاهای فلت، دوبلکس، تریبلکس و… وجود دارد. توصیه می شود تنها به زیبایی ظاهری ساختمان توجه نکنید، بلکه به نیاز خود از داشتن ویلا اهمیت دهید، شرایط خانواده، تعداد جمعیت و… اگر خانواده پرجمعیتی هستید و یا اهل برگزاری مراسماتی مانند: جشن تولد هستید، ویلاهای دوبلکس یا تریبلکس را انتخاب نمایید.

ویلا با کرسی بلند

در شمال ایران به دلیل رطوبت بالا هر چه ارتفاع کف واحد مسکونی از سطح زمین بیشتر باشد از نفوذ رطوبت به ویلا جلوگیری می شود.

(کرسی: به ارتفاع بین سطح کف ویلا تا سطح زمین را کرسی می گویند)

سند ویلا

اگر به این مورد توجه نکنید و ویلایی را خریداری کنید بعدها با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوید، ویلایی که خریداری می کنید باید به صورت شش دانگ به نام خریدار باشد و هیچگونه شک و ابهامی وجود نداشته باشد. نکته بعدی اینکه، سند ویلا نباید در رهن بانک باشد یا نباید وامی روی آن گرفته شده باشد در صورت عدم توجه به این نکات و خرید ویلا و پرداخت هزینه آن به صورت تمام و کمال با مشکلاتی مواجه می شوید و نمی توانید سند به نام خود بزنید.

خرید ویلای جنگلی در تنکابن

شهر تنکابن مساحت بسیار زیادی از جنگل های هیرکانی جهان را به خود اختصاص داده است. جنگل های هیرکانی قدیمی ترین جنگل های جهان هستند و دارای پوشش گیاهی کمیاب، بکر و دست نخورده می باشند.

جذابیت این جنگل ها موجب می شود تا هر ساله علاقمندان زیادی برای تماشای این زیبایی به تنکابن سفر کنند و روح خود را نفسی تازه ببخشند.

نوار جنگلی تنکابن مساحت زیادی داشته، از این رو تنوع ویلا های جنگلی چندین برابر ویلاهای ساحلی است.

دوستداران رنگ سبز برای لمس و درک زیبایی واقعی این رنگ، جنگل گردی در اردیبهشت ماه تنکابن را تجربه کنند.

وقتی پنجره را باز می کنی

 بوی خاک و بارون و جنگل

 با یه نسیم مهربون و خنک

 مهمون ویلا میشه

 آرامش رو با جون و دل لمس می کنی

یک پنجره رو به منظره ای وسیع و بی انتها، انتخاب هر فردی را به ویلای جنگلی هدایت می کند اما باید این نکته را در نظر داشت که ویلاهای جنگلی اغلب دور از مرکز شهر و امکانات قرار گرفتند و دسترسی به ویلا در فصول سرد سال به دلیل برف و یخبندان کمی دشوار می باشد.

خرید ویلا تنکابن

ویلا های جنگلی نزدیک به امکانات شهری

شهر تنکابن از نظر جمعیت و مساحت به چهار بخش مرکز، نشتا، خرم آباد و کوهستان تقسیم می شود. تعداد بسیار زیادی روستا در اطراف تنکابن واقع شده که بومیان آن ها در هوایی پاک و طبیعتی بی نظیر زندگی می کنند و علاوه بر نزدیکی به امکانات شهری زندگی در یک قدمی جنگل را تجربه می کنند.

در هر نقطه از تنکابن منظره ای رویایی پیش روی شماست.

وجود روستاهای جنگلی و کوهستانی در تنکابن موجب شد تا داشتن ویلایی جنگلی در دل طبیعتی بکر با دسترسی آسان در همه فصول سال به راحتی امکان پذیر شود. روستاهای بی نظیری همچون سلیمان آباد، نشتارود، چلاسر ،تیکیش و …از مناطق بسیار دیدنی شهر تنکابن می باشند.

در ادامه با معرفی کامل روستاهای تنکابن به همراه عکاسی و تصویربرداری هوایی از مناطق بکر و دیده نشده از تنکابن با ما همراه باشید

برای رسیدن به رویاهات اول تو ذهنت نقاشیشون کن. 

در نهایت با احترام تاواملک با بهترین پیشنهادات ملکی در تنکابن همراهتان است تا نزدیکترین به رویاهایتان را پیدا کنید.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)