تفاوت ویلای شهرکی و مستقل

تفاوت ویلای شهرکی و مستقل

تفاوت ویلای شهرکی و مستقل باعث ایجاد دو سبک کاملا متفاوت شده که هرکدام بسته به نوع سلیقه ی افراد، مخاطب های فراوانی را به خود جذب کرده است.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با این دو سبک آشنا نماییم.

ویلای شهرکی

ویلاهای شهرکی در دل طبیعت، جایگزین شهرک های شهری هستند. اما شرایط زندگی در این شهرک ها به دلیل نزیک بودن منازل به یکدیگر، قوانینی دارد.

کسانی که قصد سکونت در ویلاهای شهرکی دارند، باید به این شرایط و قوانین پایبند باشند. ویلاهای شهرکی به مناطق شهری شباهت هایی دارند که به همین دلیل مورد علاقه افراد زیادی هستند.

معمولا این شهرک ها توسط شرکت ها و موسسه ها ساخته می شوند که بعد از اتمام ساخت به خریداران واگذار می گردد.

تفاوت ویلای شهرکی و مستقل

ویلای مستقل

ویلای مستقل به گونه ای است که سازنده در زمینی که خریداری کرده ویلای مورد نظر خود را احداث می کند، این نوع ویلاها معمولا در حومه شهرها ساخته می شوند، خریداران این نوع ویلا ها کسانی هستند که دوست دارند بدون قانون و شرایط خاص اوقات خود را سپری کنند.

معیارهای تفاوت ویلای شهرکی با مستقل

ابعاد و اندازه ی ویلا

ویلاهای شهرکی در ابعاد و اندازه ی محدود تری ساخته می شوند و متراژ کمتری دارند، این نوع ویلاها در زمین های شهرکی ساخته شده و تعداد زیادی ویلا می تواند در زمین شهرکی وجود داشته باشد که باعث شده ابعاد و اندازه های این سبک از ویلاها کوچکتر باشند.

ویلاهای مستقل در زمین های وسیعتری ساخته می شود، متراژ ساخت این نوع ویلاها بیشتر است، همین عامل مهم ترین تفاوت ویلای شهرکی با ویلای مستقل است.

امکان ساخت و ساز بیشتر در ویلاهای شهرکی وجود ندارد ولی مالکان ویلاهای مستقل می توانند در متراژ بنا و نمای آن تغییراتی ایجاد و یا حتی محوطه سازی کنند.

امنیت ویلا

ویلاهای شهرکی و مستقل هر دو امنیت بالایی دارند. اما اگر بخواهیم مقایسه انجام دهیم ویلاهای شهرکی امنیت بالاتری دارند. به دلیل اینکه ویلاهای شهرکی به شدت توسط نگهبان 24 ساعته کنترل می شوند و ورود و خروج افراد به محوطه تحت نظر نگهبان شهرک است و همین امر امنیت ویلای شهرکی را بیشتر می کند. در نتیجه حریم خصوصی همیشه حفظ می شود.

ویلاهای مستقل همانند ویلاهای شهرکی نگهبانی ندارند، اما برای بعضی از ویلاها دوربین های مداربسته قرار می دهند.

حریم خصوصی

حریم خصوصی در ویلاهای مستقل همیشه حفظ می شود ولی در بعضی از ویلاهای شهرکی به دلیل سبک معماری بین آنها دیوار یا حصار ی وجود ندارد.

تفاوت ویلای شهرکی و مستقل

موقعیت جغرافیایی

با وجود اینکه در بعضی از ویلاهای شهرکی امکانات رفاهی وجود دارد اما معمولا ویلاهای شهرکی در زمین هایی ساخته می شوند که  نزدیک مراکز شهری  می باشند.

ویلاهای مستقل واقع در شمال، در موقعیت های جغرافیایی متفاوتی ساخته می شوند زمین ویلا می تواند در مرکز شهر یا حومه ی شهر و یا حتی مناطق جنگلی باشد.

ارزیابی هزینه ها

برای ویلاهای شهرکی احتمال دارد که هزینه های نگهداری، شارژ، حقوق کارگران فضای سبز و نگهبانی پرداخت کنید.

هزینه های ویلای مستقل شامل پرداخت ماهانه آب، برق و گاز و هزینه عوارض باشد.

قیمت ویلا

در ویلاهای شهرکی به دلیل اینکه سازندگان مصالح ساختمانی را به صورت عمده خریداری می کنند، قیمت این ویلاها پایین خواهد بود. همچنین مهندسان سعی می کنند که از کمترین مکان برای ساخت ویلا بیشترین بهره را ببرند. در نتیجه برای خریدار سود اقتصادی هم به همراه دارد.

DJI 0004 1

ویلای شهرکی بخریم یا مستقل؟

خرید هر کدام از ویلاها بسته به سلیقه ی افراد می باشد. ممکن است بعضی از افراد رفت و آمد کمتری داشته باشند و قوانین ویلای شهرکی را ترجیح دهند. در مقابل، بعضی از افراد رفت و آمدهای زیادی دارند و پایبند به قوانین مانند:قوانین ویلای شهرکی نباشند و ویلای مستقل را انتخاب می کنند. به هر حال، چیزی که قابل تأمل است، اینست که ویلا یک مکانی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت می باشد و مدتی از دردسرهای شهری و هوای آلوده به دور هستید.

نگاه کلی

  • اگر متراژ وسیع تری برای ویلا می پسندید ویلاهای مستقل را به شما پیشنهاد می دهیم.

  • اگر محیط دنج و آرام می خواهید خرید ویلای شهرکی برای شما مناسب است.

  • اگر به گل و گیاه علاقه دارید و میخواهید خودتان باغبانی کنید ویلای مستقل را انتخاب کنید.

  • اگر می خواهید که تغییراتی را در متراژ ویلا و حیاط سازی داشته باشید ویلای مستقل را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • اگر میخواهید کنترل بیشتری روی زندگی در ویلا داشته باشید خرید ویلای شهرکی را پیشنهاد می کنیم.

پیدا کردن ویلای مناسب در شمال نیازمند مشورت با کارشناسان با تجربه و مسلط به منطقه می باشد. کارشناسان تاوا با مشاوره رایگان برای انتخاب ویلای شهرکی، مستقل، ساحلی و جنگلی همراه شما هستند.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp

مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور املاک خوب

پیام بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)